[dernek] Re: TEGV

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 17:38:36 EEST

    Selamlar,

    Murat Gezer Bey'in mektubundaki, burada konuşmamız gereken, konular ile
    ilgili aşağıda düşüncelerimi belirtiyorum. Özel olarak bana yaptığı
    eleştirilere ise özel bir mektup ile cevap verdim.

    Wed, Jul 09, 2003 at 10:16:26AM +0300 , Murat Gezer :

    > LKD bir dernektir ve bu dernegin yonetimi vardir. Bu dernegin YK si
    > toplanip bir uyeye (veya dernek uyesi olmayan) gorev verir. Zaten bu
    > konuda maddelerde kesindir. Bu konuda YK bir YK uyesine sen bizim
    > adimiza izin verebilirsin derse o baska (bu tarz bir gorev YK uyesine
    > verildigini bilmiyorum).
    > Bu tarz konularda benim gorusum her zamanki gibi katidir. Simdi bu

    O zaman katı görüşlerinizi yumuşatmanız gerekir. Hepimiz gönüllü olarak
    çalışıyoruz. Bahsi geçen konuda yanlış bir adım attığımızı düşünmüyorum.
    Hızlı davrandık, iletişime geçtik, bilgi aldık. Daha sonra da hareket
    planımızı çizdik uygulamaya koyulduk. Bilgi almak için ferman çıkarmamız
    gerekmediğini düşünüyorum.

    > meselede aransa iyi fikir denilmis (Baris Enverin mailine). Burda Baris
    > YK nin bir uyesi sifati olarak mi kullaniyor yoksa LKD uyesi olarakmi bu
    > sozu. YK sifati ile kullaniyorsa sorun yok ama uye olarak veya Linux'a
    > gonul veren olarak kullaniyorsa bu sefer ben gelecekte olabilecek leri

    YK sıfatı ile değil bir üye sıfatı ile onayladığımı belirttim. YK
    içerisinde de konunun konuşuluyor olması ve planımızı oluşturmaya
    başlamış olmamız ise bir şeyi değiştirmiyor.

    Ayrıca, herhangi bir LKD üyesi istediği yeri arayıp, istediği yere gidip
    _LKD üyesi olarak_ konuşabilir. LKD üyesi olarak yaptığı konuşma, LKD
    adına yapılıyor demek değildir. LKD adına konuştuğunu iddia ediyorsa
    gerekli inceleme yapılır ve gerekiyorsa tavır alınır...

    > soyle siralamak isterim bir Linux sever arkadasimiz derki ben sunlari
    > arayacagim ve sunu yapalim diyecegim diger bir arkadasta olur der ve
    > aranir. Eh gerisini hayal gucunuze birakiyorum.

    Hayal gücümüze bırakmayın, siz söyleyin isterseniz. Ben bunda bir
    sakınca görmüyorum çünkü.

    Herhangi bir yerde LKD üyesi olarak konuşmak ile LKD adına konuşmak
    arasında fark vardır. LKD üyesi olarak bilgi istemek ise LKD adına
    konuşmak hiç değildir.

    > Bu tarz islerde bence duzgun olan bizm su anki ornegimizde karsinizda
    > bir vakif var (Genel Muduru olan vs vs kurumsal bir yapi). Bir plan
    > yapip randevu alip gidip gorusmek idi. Kurumsal yapida IT teknolojileri
    > ile gorusmek mi dogruydu yoksa Egitim dairesi ile mi bu konuda tartismak
    > lazim idi.

    Biz bu görüşmenin zaten uygun olduğunda hemfikir olduk. YK listesinde de
    hemfikirdik. Zaten hareket planına bakarsanız bir sonraki adım YK adına
    kendileri ile irtibata geçmek ve yüz yüze bir toplantı istemek. Bundan
    önce kendileri hakkında informal/formal bir bilgi alma arayışı ise bence
    gayet doğaldı ve yapıldı.

    > Evet benim gorduklerim bunlar. Bu arada LKD nin tuzugunu iyicene
    > okudum
    > . Benim dediklerim ile celisen bir nokta bulamadim. Dernegin uyesi

    Bende LKD tüzüğünde bizim attığımız adımlar ile çelişen bir nokta
    bulamadım.

    iyi çalışmalar,

    --
    Baris Metin