[dernek] Re: Bir yanilgi hk.

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 24 Dec 2003 - 07:17:21 EST

    On Wed, 2003-12-24 at 13:23, Burak DAYIOGLU wrote:
    > Enver'cigim,

    Merhaba,

    > Bilgece "oyun, kuralina gore oynanmali" deyip cekildigin icin ne kadar
    > tesekkur etsek azdir; bizleri cok aydinlattin. Kurallar konusunda *bir
    > bos vaktinde* iki paragraf yazar bizi de bilgilendirirsen daha da
    > faydali olur.

    Derhal. Tahmin edebilecegin gibi biraz erteleyip daha sonra yazayim diye
    dusunmustum; bu aralar parmaklarimdan duman cikmaya basladi (~8
    keystroke-per-second :]).

    Yazacaklarımın tamamını X şirketinin çalışanı olarak değil, LKD üyesi
    olarak yazıyorum, bu kapsamda değerlendirilmesini tercih ederim. Bakış
    açımı da beğenmeyebilirsiniz; biraz fazla, hmm, 'Global'(?) gibi :)

    Bence bu oyun gönüllüler arasında değil, profesyoneller arasında
    oynanıyor; ve Micros~1 oyun alanında Micros~1 kurallarıyla oynanmalı ve
    kazanılmalı.

    Bildiğimiz gibi Micros~1 Pazarlama ekipleri bugünlerde "Geleceğin
    Server/Desktop OS Pazarında" pay kaybetmekte olduklarının farkındalar.
    GNU/Linux ürünleri, Price/Performance ve Return-Of-Investment
    değerlerine bakıldığında `obvious choice` (uygun Türkçe deyim bulamadım,
    özür dilerim) dersek yalan olmaz.

    Micros~1 şu anda elindeki pazarı korumaya çalışıyor, bu sayede geleceğin
    pazarındaki payları daha fazla olabilecek. Koruyabildikleri pazarda yer
    alan BÜYÜK oyuncular kendilerine bağımlı olursa, daha küçük olanlar da,
    belki bellerinden değil ama birkaç yerlerinden Micros~1 bağımlı olacak.

    Sen, ben, biz doğru yere saldırıyoruz. Korumakta oldukları pazara. Çünkü
    henüz somut olmayan pazarın gideceği yeri büyük ölçüde Micros~1
    tarafından korunmaya çalışılan pazarın koşulları belirleyecek.

    Bu liste için: önemli olan, STK'ların bu saldırılarda nasıl bir yeri
    olacağı ve nasıl birlikte çalışılabileceği. LKD kapsamında bu iş büyük
    ölçüde "doğal seleksiyon" yoluyla kendiliğinden çözüldü diyebiliriz.
    Türkiye'de bu sektörde yer alan şirketlerin çoğunun LKD çatısı altında
    birbirleriyle sıcak ilişkileri var (itirazı olanın alnını karışlarım
    8]). Bu sıcak ilişkiler iyi değerlendirilmeli ve doğru kullanılmalı.

    "Bir web sitesi" diye bahsettiğiniz yer, linux.org.tr olmalı. Web-CG-YK
    üyesi olarak söylemeliyim; uzunca bir süredir Linux/Özgür-yazılım
    propagandası yapabileceğimiz biçimde linux.org.tr sayfasını yeniden
    tasarlamayı, haber bölümünü ortadan kaldırmayı veya köşede daha küçük
    bir yere atmayı düşünüyorduk. Gerisi web-cg@liste.linux.org.tr 'da
    tartışılmalı, takım kurulmasına da gerek yok; bu iş için zaten bir takım
    var, adı da LKD Web Çalışma Grubu. Birşey yapacaksanız, web-cg'ye
    katılın, hızlı yanıt alacağınızdan emin olabilirsiniz. Aynı şeyleri biz
    de düşünüyoruz.

    > Web sitesi Linux tanitim/pazarlama aktivitelerinde kullanilabilecek
    > malzemeleri barindiracak. Tabi ki bu malzemeleri dogru zamanda/yerde
    > kullanmak icin sen/ben/biz uygun aktiviteleri kendimiz yapacagiz.

    Bu iş bence bu sektörde yer alan kuruluşlar tarafından daha iyi
    yapılabilir, yapılmalıdır.

    LKD olarak, kamu sektöründe, fuar, benzeri çeşitli organizasyon ve
    toplantılarda varlık göstererek tanıtım/propaganda işini gayet iyi
    `kıvırıyoruz`. LKD'nin işi buradan öteye gidemeyeceği gibi, bence
    gitmemeli de. Aksi takdirde, dernekler kanunu kızabilir :)

    Saygılar,

    [Last-note: tagline makes sense.]

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://skyblue.gen.tr/		- mailto: ealtin at casdb dot com