[dernek] Sorulardan birini ben atlamisim, hemen cevabini da vereyim, tarihlersel bilgilerle birlikte

---------

From: Ziya Karakaya (ziya@atilim.edu.tr)
Date: Tue 16 Dec 2003 - 19:24:17 EST

    Haklisiniz,

    Ben sorulardan birisini atlamisim.

    Bu arada o soruya da cevap vereyim. Hatta tarihlerden de bahsederek
    yapayim bu isi.

    ODTU Matematik Bolumu'nde servis vermekte olan 4 adet Linux Server
    bulunmaktadir. Bu server'lar 1992 yili sonlarindan bugune kadar isletim
    sistemi olarak Linux kullanarak hizmet vermektedirler. Tabiiki o gunden
    bugune bircok degisiklikler yasayarak. Sanirim Turkiye'nin ilk Linux
    cozumleriy bunlardi. En azindan benim bildigim kadari ile boyle. Bundan
    daha eskilerini bilen varmi?

    1995 yili sonlari yada 1996 yili baslariydi (net hatirlamiyorum) Abant
    Izzet Baysal Universitesi'nin Internet cikisi ilk olarak bir Linux makina
    uzerinden gerceklestirildi. Fen-Edebiyat Fakultesi, Matematik bolumune
    kurmustum.

    1993-94 yillarindan 1998 yilina dek Tubitak'ta bulundugum siralarda, Linux
    server'lar uzerinden Intranet'te bazi servisleri veriyorduk. Simdi ne
    durumdadirlar bilemiyorum, ama yuklu miktarda Linux kullanilmakta
    oldugundan eminim.

    1999-2000 yillarinda Cankaya Universitesi'nde Linux Server'lar
    kullanilmaya baslanmisti. Halen kullanmaya devam etmektedirler.

    2001 yilindan itibaren Atilim Universitesi'nde de Linux Server'lar boy
    gostermeye basladi. Halen calismakta olan 8 adet server'dan 6 sinda Linux
    bulunmaktadir. Bunlardan birisinde "Atilim Online" uzaktan egitim sistemi
    de calismaktadir. Ayrica, Network Lab'da bulunan butun bilgisayarlar
    uzerinde Linux calistirilmakta, Proje Gelistirme lab'inda ise hem Linux
    hem de diger isletim sistemleri kullanilmaktadir.

    ODESA Bilisim Ltd. Sti.'nde bulunan FireWall ve Intranet sunucularinda da
    Linux kullanilmaktadir.

    Aslinda bu listeyi olustururken tarihsel bilgileri de biryerlerde tutmakta
    yarar oldugu kanisindayim.

    Sevgiler,
    Ziya Karakaya

    --