[Linux] Re: [Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçektebedava değil - En Önemli 10 Nede

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 12:31:24 EEST

Merhaba,

X> Siz saygıyı ya da sevgiyi beleş ya da paralı olmasına göremi ölçersiniz?
X> Para istiyor ama dedem kullanıyor onun sistemini. Adminler rahatlıyor

NT adminleri kullaniyor ama daha en temel ag protokollerinden habersiz bir
sekilde. Kullandigi servisin ne oldugundan habersiz bir sekilde... Yüzlerce
dns zone'un tutuldugu dns server'in admini slave dns transferinden
habersiz, ptr kaydi nedir bilmiyor... cok var böyle...

X> w2k görünce. Orada burada, conf dosyaları karıştırmıyor. Şimdi windows
X> Sp çıkarınca ayıpta, oturup başkaları linuxu yamayınca ayıp değil! Çok
X> hayrettir... Bazen insanların zamanı, cebinden çıkacak olan paradan daha
X> kıymetlidir.

Eger conf dosyalari icin böyle yorum yapiyorsaniz unix/linux'u
anlamamissiniz demektir. Acin birkac tane daemon'un, squid.conf, httpd.conf
gibi de bir yazilim ne kadar cok detay sunuyor bakin.

Zamandan bahsetmissiniz, cd sürücüye bir linux cd'si koyup, hizli formatla
kurulum yapip, default ayarlarla web, ftp, mail, fw, proxy gibi servisleri
kabaca/calisir halde bitirmek yarim saatten fazla zamanimi almiyor.
Bildiginiz ayarlarla kernel derleme, konfig'lerde ince ayari da katin 1
saatte bitirirsiniz. Denemeyle sabit...

X> Onların şansı yağver gitmiş. Sırf partitiondan giden veri bir küçük

Hayir donanimlari uyumlu imis.

X> Ben Microsoft olsa idim, beni bir kaşık suda boğacak, etimi çiğnemek
X> için bekliyen bu kadar adam varken, daha da temkinli konuşurdum.

Keske biraz temkinli konussa de agzindan cikanlari kulagi duysa. :)

iyi günler

--
 Alper Oguz    alperliste@showtv.com.tr

... A radioactive cat has eighteen half-lives