[Linux] Ynt: Re: Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 15 Jun 2001 - 02:17:22 EEST

Selamlar..

-----Özgün İleti-----
Kimden: Serdar Soydemir <serdars@ixir.com>
Kime: linux@linux.org.tr <linux@linux.org.tr>
Tarih: 14 Haziran 2001 Perşembe 22:17
Konu: [Linux] Re: Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

>Merhaba :)

Bazen, bu aletler insani bu noktalara getirir. Ne zaman ? Komple cozum uretmek
zorundaysaniz. Yani yaptiginiz anlasmada, program, donanim, bakim vs. hepsi
bir butunse boyle isleri yaparsiniz. Simdi bunu ben neden yaptim, boot-rom ile
calisan bir ag dusunun. Kimisi Q, Kimisi F klavye kullaniyor. DOS programi
calistiriyorsunuz. Ne yapardiniz ? BAsit bir yol var. DOS'ta bir kodla
makineyi tanir, bu tanimaya gore autoexec.bat icinden exitcode kullanarak bir
seyler yaparsiniz. Ama benimki daha etkili oldu. Soyleki bu klavye surucusu
ayni zamanda bir tur makro kayit araci oldu. Oyleki, kimse F:> gibi bir seyi
tanimaz. Programin menusunde, Makineyi kapat diye bir secenek vardi, buradan
oturumu ve veya ana makineyi kapatirdi. Bu sayededirki, 1992 yilindan beri
ayni programlar kullanilabiliyor.

> [...]
>Bazaar'da bulabilirsiniz :) Ama benim bahsettigim zaten bambaska bir seydi.
>Eger birisi cikip, sizin yapmak istediginiz bir kodu zaten yazmissa, ve
>sizin projenizi devam ettirebilmeniz icin bu koda ya da benzerine
>ihtiyaciniz varsa, bunu bile bile ya allah deyip her seye bastan baslamak
>sizi hicbir yere götürmez. Buradaki istisnayi siz de belirtmissiniz,
>programci , kullandigi araclarin nasil calistigini bilmeli. Ancak bunlarin
>nasil calistigini bilmekle bunlari oturup sifirdan yazmak cok farkli seyler,
>heralde bu konuda ayni fikirdeyiz. Bu hem cok büyük "vakit", hem de cok

Bu noktada iki yolunuz var. Bunlarin nasil calistigini bilmek icin kod
yazmaya, yani tecrubeye ihtiyac vardir. Benim tezim bu. Su olsa kotu mu olurdu
? Guzel bir kitap, icinde kullanicilarin refleksleri, programlama teknikleri,
bilimesi gereken algoritmalar vs. guzelce anlatilsa.. Elbette cok iyi olurdu.
Ama en azindan ulkemizde yok. Bugun en kalin MS-VB kitaplarinda bile iyi bir
veritabani kurmak icin saha boylarinin nasil secilmesi gerektigine dair bir
bilgi bulamazsiniz.

>Düsünün ki sizden ögrencilerin not ortalamalarinin hesaplanacagi bir
>uygulama isteniyor, sizin oturup önce sifirdan bir isletim sistemi ve
>sifirdan bir veritabani uygulamasi yazmaniz bu is icin ne kadar anlamsizsa,
>halihazirda "isinizi gören" bir driver varken oturup yenisini yazmaniz da
>benzer derecede anlamsiz olur bana göre.

Ya o driver buglu cikarsa... Benim 2.4.5 kernel rtl8139 karti tanimiyor.
Hardware adresi olarak ff:ff:ff.. veriyorki, bu PCI yolunun pull up direncinin
urettigi rakam. Eger driver yazmaktan anlamiyorsaniz, saga sola sormak
durumunda kalirsiniz. Eger o makineyi satmis, ihaleyle satmis ve 2 gun icinde
tum servisleri calisacak sekilde yukumluluk altina girmisseniz, bakalim o gece
uyku tutabilecek mi gozunuzu ? Hic ilginizi cekmeyen /usr/src/linux/ dizini
birden gozunuze cok sirin gorunmeye baslar...

>Yalniz dikkat, bahsettigim yalnizca bunu alip oldugu gibi kullanmak da
>degil, kendi isteklerinize göre yeniden sekillendirebilmek. Benim isin
>özünde söylemek istedigim su. Bircok programci, halihazirda calisan
>sistemlerden faydalanip daha hizli sonuca ulasabilecekken, oturup her seyi
>sifirdan yazmanin daha kolay olacagini zanneder. Cünkü bir baskasinin koduna
>girip üstünde calisabilmek, istisnasiz her programcinin sinirlarini zorlar.
>Ama yine bu sifirdan yazma hastaligi yüzünden, bir sürü yarida birakilmis
>proje etrafta dolaniyor.

Gene benim anlatim eksikligimden kaynaklanan bir yanlis anlasilma var. Ben
RAD, Component vs. olaylarina soguk degilim. 18 yildan sonra DOS ve Windows'u
rafa kaldirip GPL camiasina boyle baliklama dalmam da bu yuzdendir. Her GPL
programi, kendi dilinde sizin icin bir Library'dir. Ama burada her sey
elinizin altindadir. MySQL guzel. Hakikaten. Ama bakin, BerkeleyDB kullaniyor
(Kaynak: SleepyCat..). Yani siz GPL dunyasinda bir library cennetindesinizdir.
Peki niye RAD kullanma, elinle yazmaya calis dedim o zaman ? Eger isi
ogrenmeden RAD kullanarak proje uretmeye calisirsaniz, cogu zaman kendinizi
atese atmis olursunuz. Ben burada kendi isini cozmek icin oturup basit
uygulamalar gelistirenler icin soylemiyorum. Ciddi ciddi programcilik
yapacaklara mesajim. Ben su an, nestle urunlerinin distributorlugunu yapan bir
firmada calisiyorum. Inanin LOGO GOLD'un veritabanindan bilgiyi cekip (Btrieve
kullaniyor ki, en iyi bildigim DB RAD tooludur) flash raporu uretecek bir
program yazmak yerine hala stok raporlarini cekip toplayip yaziyorum onlari..
Sonucta, iki gun ugrassam kendimi bundan omur boyu kurtaririm ama, inanin zor
geliyor. Simdi kendi yazdigim, VB ile yazilmis bir arac takip programim var.
Dogru durust hic kod yok, RAD toplu mezarligi. MDB yarin cokerse ? Coksun, ben
basindayim. Veritabani optimizasyonu ? Gerektiginde oturur yaparim, simdilik
ihtiyac yok. Fakat ayni zamanda yaptigim baska bir uygulamanin ana formu,
bakiyorum tastamina 201K. Yaklasik 5000 satir kod yazilmis. Function
librarylerinin birisi 160K, digeri 121K. Peki neden ? Ne yapiyor bu kadar
kalabalik ? Yada ben biraz salagim. Su an goren bilgisayarci arkadaslarin
yorumu su: GOLD, UNITY, NETSIS, MIKRO hikaye kalmis yaninda.. Cunku benim
rakibim onlar, bu program onlarla kapisacak. Adam yari yariya ucuz olsa bile,
ayni ozellikteki benim programim yerine LOGO'yu tercih eder. Benim o emekten
bir kar edebilmek icin onlardan daha iyisini yapmam sart. Peki RAD
kullanmadikmi ? Kullandik, hemde tepe tepe.

Benim fikrim su, yeni basliyorsaniz, onceligi sistemin dogasini ogrenmeye
verin. Basitce bir text kutusu lazim olunca, kutunun, ornegin kursor poz.,
klavye okuma rutini, geri ok tusuna su cevap vs. eklemek gibi nelere ihtiyaci
oldugu soyle bir kafanizda netlesirse, hazir textbox'lari tepe tepe kullanmak
cok kolay olur daha sonra..

Isi ogrendim dedikten sonra, dilediginiz RAD uygulamasina kolayca hakim
olursunuz,basinizin agrimasindan kurtulursunuz.

Saygi ve sevgiler..