[Linux] Re: Ynt: Re: Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 15 Jun 2001 - 08:44:14 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> ayni zamanda bir tur makro kayit araci oldu. Oyleki, kimse F:> gibi bir seyi
> tanimaz. Programin menusunde, Makineyi kapat diye bir secenek vardi, buradan
> oturumu ve veya ana makineyi kapatirdi. Bu sayededirki, 1992 yilindan beri
> ayni programlar kullanilabiliyor.

Bunu anlamadim. Tuslarin keymap'e gore farkli islevleri olmasindan soz
ediyorsak
scancode'lar ile hangi tusa basildigini "tusun anlamindan bagimsiz
olarak"
ogrenebilirsiniz ama siz zaten bunu biliyorsunuzdur...

> Bu noktada iki yolunuz var. Bunlarin nasil calistigini bilmek icin kod
> yazmaya, yani tecrubeye ihtiyac vardir. Benim tezim bu. Su olsa kotu mu olurdu
> ? Guzel bir kitap, icinde kullanicilarin refleksleri, programlama teknikleri,
> bilimesi gereken algoritmalar vs. guzelce anlatilsa.. Elbette cok iyi olurdu.
> Ama en azindan ulkemizde yok. Bugun en kalin MS-VB kitaplarinda bile iyi bir
> veritabani kurmak icin saha boylarinin nasil secilmesi gerektigine dair bir
> bilgi bulamazsiniz.

Boyle kitaplar olamaz. Hepsi ayri birer konu... Hepsi uzerine yazilmis
ayri
kitaplar var, olacak. Ancak bir RAD araci olan VB'i anlatan kitapta
veritabani
tasarimi, standart normal formlar, E-R'lar vs. olmasini beklemek anlamli
midir?

> Ya o driver buglu cikarsa... Benim 2.4.5 kernel rtl8139 karti tanimiyor.
> Hardware adresi olarak ff:ff:ff.. veriyorki, bu PCI yolunun pull up direncinin
> urettigi rakam. Eger driver yazmaktan anlamiyorsaniz, saga sola sormak
> durumunda kalirsiniz. Eger o makineyi satmis, ihaleyle satmis ve 2 gun icinde
> tum servisleri calisacak sekilde yukumluluk altina girmisseniz, bakalim o gece
> uyku tutabilecek mi gozunuzu ? Hic ilginizi cekmeyen /usr/src/linux/ dizini
> birden gozunuze cok sirin gorunmeye baslar...

Yama mi yazarsiniz yoksa yeniden bir driver mi? Yama yaziyor olmak
mevcudu
kullanmak agirlikli bir tercihiniz oldugunu gosterir bu ise simdiye
kadarki
soyledikleriniz ile celisiyor.

> Peki niye RAD kullanma, elinle yazmaya calis dedim o zaman ? Eger isi
> ogrenmeden RAD kullanarak proje uretmeye calisirsaniz, cogu zaman kendinizi
> atese atmis olursunuz. Ben burada kendi isini cozmek icin oturup basit
> uygulamalar gelistirenler icin soylemiyorum. Ciddi ciddi programcilik
> yapacaklara mesajim. Ben su an, nestle urunlerinin distributorlugunu yapan bir

Omru hayati boyunca RAD araclarini kullanacak, bu araclarin sinirlarini
hic
zorlamayacak insanlara da ihtiyac var. "Ciddi" dediginiz uygulamalari
bir tek
kisi gelistirmiyorsa sozunu ettigim ara kategoride insanlara da ihtiyac
var.
Endustri bu durumdaki insanlari yogun bicimde istihdam ediyor.

> Benim fikrim su, yeni basliyorsaniz, onceligi sistemin dogasini ogrenmeye
> verin. Basitce bir text kutusu lazim olunca, kutunun, ornegin kursor poz.,
> klavye okuma rutini, geri ok tusuna su cevap vs. eklemek gibi nelere ihtiyaci
> oldugu soyle bir kafanizda netlesirse, hazir textbox'lari tepe tepe kullanmak
> cok kolay olur daha sonra..

Herkes dunyayi sizin-benim gordugum pencereden bitler baytlar ile
gormuyor,
herkes packethead de degil... Bazilari bos zamanlarinda hobi olarak
baslayarak
bir seyler yapmak istiyor ve sizin-benim gibi bu ise tum gunlerini
ayirmiyor,
ayiramiyor. Boyle durumdaki insan kitlesi hacminin bizlerin kitlesinden
fazla
oldugunu hatirlatmak istedim sadece...

Ne yazik ki basladigimizdan cok farkli bir yerdeyiz... "RAD
tool'larindan
kacinilmali mi?" gibi bir baslangic noktasindan nerelere geldik. Daha
komigi,
geldigimiz yerde herkes RAD tool'lari kullanilsin diyor ama biz bu sefer
de
kimin nasil kendisini gelistirmesinin uygun olacagi tartismasina yelken
acmaya basladik...

Kendi adima bu tartismadan cekilmenin uygun olacagini dusunuyorum. Bir
baska
tartismaya kadar eyvallah...

sevgiler,
-bd