[Linux] Re: Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

From: Serdar Soydemir (serdars@ixir.com)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 22:11:37 EEST

Merhaba :)

----- Original Message -----
From: "Serdar KOYLU" <serdarkoylu@yahoo.com>
Subject: [Linux] Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

> Sizinde o mantikla bir gun geleceginiz yer orasidir. Ardindan sizin gibi
> dusunenler artar, bir gun bakarsiniz ki herkes birbirine bakiyor, OCX,
> Driver vs. yazsin diye. Yada bir problem cikar debelenir durursunuz, hele
> birde 6 aylik muhasebe evraklari kayitli ise o programda, kemirecek
> tirnaginiz bile kalmaz.
>
> 1992'de Linus ve digerleri, nasil olsa Microsoft guzelce yaziyor (O
> zamanlarda AT&T UNIX'in rakibi SCO-UNIX/XENIX'ti, Buda Microsoftun
> sirketiydi), birakalim biz gelsin kullanalim deseydiler, bugun bu Linux
> ortada olurmuydu ?

Burada elma ile armutu karistiriyorsunuz. Projenizin hedefi yeni bir isletim
sistemi yaratmaksa zaten tam bir dip noktasindasiniz demektir. Ama siz bir
veritabani uygulamasinda oturup klavye sürücüsü yazmaya baslamissaniz burada
bir gariplik var demektir.

Benim aktardigim iki sözün babasi da Eric Raymond'dur, The Cathedral And
Bazaar'da bulabilirsiniz :) Ama benim bahsettigim zaten bambaska bir seydi.
Eger birisi cikip, sizin yapmak istediginiz bir kodu zaten yazmissa, ve
sizin projenizi devam ettirebilmeniz icin bu koda ya da benzerine
ihtiyaciniz varsa, bunu bile bile ya allah deyip her seye bastan baslamak
sizi hicbir yere götürmez. Buradaki istisnayi siz de belirtmissiniz,
programci , kullandigi araclarin nasil calistigini bilmeli. Ancak bunlarin
nasil calistigini bilmekle bunlari oturup sifirdan yazmak cok farkli seyler,
heralde bu konuda ayni fikirdeyiz. Bu hem cok büyük "vakit", hem de cok
büyük "enerji" kaybidir, oyle degil mi?

Düsünün ki sizden ögrencilerin not ortalamalarinin hesaplanacagi bir
uygulama isteniyor, sizin oturup önce sifirdan bir isletim sistemi ve
sifirdan bir veritabani uygulamasi yazmaniz bu is icin ne kadar anlamsizsa,
halihazirda "isinizi gören" bir driver varken oturup yenisini yazmaniz da
benzer derecede anlamsiz olur bana göre.

Yalniz dikkat, bahsettigim yalnizca bunu alip oldugu gibi kullanmak da
degil, kendi isteklerinize göre yeniden sekillendirebilmek. Benim isin
özünde söylemek istedigim su. Bircok programci, halihazirda calisan
sistemlerden faydalanip daha hizli sonuca ulasabilecekken, oturup her seyi
sifirdan yazmanin daha kolay olacagini zanneder. Cünkü bir baskasinin koduna
girip üstünde calisabilmek, istisnasiz her programcinin sinirlarini zorlar.
Ama yine bu sifirdan yazma hastaligi yüzünden, bir sürü yarida birakilmis
proje etrafta dolaniyor.

--
Serdar
serdar@php.org.tr