[Linux] Re: QT ve GTK lütfen bitsin

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 11:52:37 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> Olayin asli su, eger hakikaten elle tutulur bir sey yapmak
> istiyorsaniz, dogrudan kodlamayi kullanmaniz her zaman en mantikli
> yoldur. Kendi adima 15-16 yildir program yazarim, bu RAD'larin ve

Bu tumuyle ne yapmaya calistiginiza bagli degil midir? Bir uygulama
programi gelistiriyorsaniz (muhasebe, evrak takibi, vb. klasik
ornekler) performans kritik oneme sahip olmayacaktir. Kaynaklarin
etkin kullaniminin (bellek/disk/CPU vb.) cok kritik olmadigi
uygulamalarda RAD disinda bir alternatifin makul olmadigini
dusunuyorum.

Modern RAD'larin sagladigi bilesen kutuphaneleri, CASE araclari ile
entegrasyon (orn. modelleme araclari vb. ile) bu bicimde yazilim
gelistirenlerin islerini cok kolaylastiriyor. Daha ileri giderek,
adam akilli iyi bir framework ortaya koyan RAD'lar ile uygulama
gelistirmenin daha saglam ve guvenilir uygulamalar icin daha iyi bir
alternatif oldugunu dusunuyorum.

> componentlerin basimi agrittigi kadar hic bir sey bende basagrisi
> yapmamisdir.

Ben de bir donem RAD araclarini uzun zaman kullandim; sozunu ettiginiz
turden bas agrilari hic yapmadi. Gercekten merak ettim, sorunlari
nelerdi?

> Eger bunun tadina bir varirsaniz, inanin ki bir daha birakamazsiniz.

Kesinlikle daha keyifli oldugunu kabul ederim ama yine de kaynak
kisitlari soz konusu olmayan bir uygulama programi ise RAD'i tercih
ediyorum. Cunku keyif ve is her zaman kesisemeyebiliyor.

> Tecrubeye birazcik guvenin.

... :-)

> Saygi ve sevgiler..

Serdar Hocam'in her mesajina cevap yazdigim icin kendisi
aliniyor olabilir; liste uyelerinin huzurunda aciklamami
yapip kendimi aklayayim... :-)

Ben, kendisinin bu listedeki en donanimli kisilerden
birisi oldugunu dusunuyorum. Bu noktada, kendisinden
faydalanip kendimi gelistirebilmek adina her yazdigini
sorguluyor, "ama"'lar uretmeye calisiyorum. Boylece yeni
ve daha derin tartismalar acip icerigi zenginlestirmeye
calisiyorum.

Kendisini cok takdir ediyorum ve kesinlikle "sIkI$tIrmaya
calismak" vb. bir niyetim yok... :)

Son olarak, "TurkishHighTech'te ve Linux listesinde olup
da linux ile ilgili THT'ye gelen mesajlara yanit yazmayan
adamlar" ile ilgili soyledikleri beni mahcup etti. Sadece
bilgi vermek adina ilgili mesajlari gormedigimi, THT'ye
uye olali yalnizca bir hafta oldugunu soylemek isterim...

sevgiler ve selamlar,
-bd