[Linux] Amerika'yi yeniden kesfetmek

From: Serdar Soydemir (serdars@ixir.com)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 23:47:54 EEST

Serdar KOYLU demis ki:

> seyler sozkonusudur. O kadarki, kendim oturup klavye ve yazici surucusu
> dahi yazdigim oldu.
>
> Eger bunun tadina bir varirsaniz, inanin ki bir daha birakamazsiniz.
>
> Ama niyetiniz, "Bak ben bunu yapan bir sey yaptim, ne guzel hesap
> makinesi" demekse, size "Zaten o surda yokmuydu ? Amerika'yi neden
> kesfettin yeniden, mesaini buna mi harcadin ?" gibi sevimsiz sorular
> gelir, baska bir sey olmaz.
>
> Tecrubeye birazcik guvenin.

Size yöneltilen sevimsiz sorularda haklilik payi var. Eger kendi zevkiniz
icin ya da özellikle kullandiginiz dili daha iyi ogrenmek ve ona hakim olmak
icin klavye ya da yazici sürücüsü yazdiysaniz sizinle hemfikirim. Ama siz
mesainizde bitirmeniz gereken bir proje söz konusu oldugunda Amerika'yi
kesfe cikiyorsaniz, cok önemli bir gercegi gözden kaciriyorsunuz demektir:
Programci tembeldir. Bu Amerika'yi yeniden kesfetme icgüdüsü, ögrenme
sürecinde cok iyi bir ögretmendir, ama üretim asamasinda tam bir
basbelasidir. Sizi baskalarinin kodlarini okuyabilme yeteneginden alikoyar,
baskalarinin yazdigi kodlari kendi uygulamalariniza monte edebilme
yeteneginden mahrum kalirsiniz. Benim sürekli aklimda tutmaya özen
gösterdigim iki söz var:

" Usta programci en hizli çalisan kodu yazan degil, en hizli kod yazandir. "
" Iyi programci, kendisinden istenen programi yazandir. Usta programci,
baskalarinin yaptiklarini alip programina oturtabilendir. "

Baskalarinin yazdiklarini okuyabilmek , bir programi oturup bastan yazmaktan
daha fazla bilgi ve konsantrasyon ister. Ancak kazanciniz bir programcinin
hayatindaki en degerli sey olan "vakit"dir. Bu nedenle siz driverlari
yazadururken, bir baska programci coktan son projesinden $$$'lari kapip
Ferrari'sine atlamis, yeni tripleks villasina dogru yol aliyor olabilir :)

--
Iyi Calismalar
Serdar