[Linux] Ynt: [Linux] diski bölmek

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 23:50:03 EEST

-----Özgün İleti-----
Kimden: Alper Oguz <alperliste@showtv.com.tr>
Kime: linux@linux.org.tr <linux@linux.org.tr>
Tarih: 13 Haziran 2001 Çarşamba 18:39
Konu: [Linux] diski bölmek

>Merhaba, biraz fikre ihtiyacim var.
>
>Server/fw/proxy amacli bir linux kuracagim, cok fazla yükü olmayacak. 20 GB
>diskim var. /home dizinini ayri bir partition yapmak istiyorum. Nedeni
>squid'in cache'ini oraya koyacagim ve diger home dizinlerindeki upload ile
>dolma olayinin sistemi etkilememesi icin düsündüm. Sonra aklima /var dizini
>geldi, fw olunca log dosyalari biraz artiyor, onlari da /var/log'ta tutarim
>herhalde. Ona da ayri bir part. ayirsam mi dedim. Sonra da /usr dizini var,
>derledigim vs programlari /usr/local altina koyuyorum. :)

> [...]

Selamlar..

Oksijen (Asetilen) kaynagi kullanabilirsiniz diyebilirim.:))

Aslinda hdd yi fazla bolmenin size cok bir getirisi olmaz. Bu nedenle IDE
(oyle farzediyorum) HDD'yi boyle kucuk kucuk parcalara ayirmaktan sonra
yapabileceginiz tek eziyet bu olur. IDE'lerde diskin okunmasi icin Tag
Sorting kullanilmaz. Ama diskin fiziksel reel geometrisi lineer okuma icin
optimize edilmistir. Bu sebepten /var'dan swap'a, /home dan diger tarafa vs.
gidip gelmekle diskin performansini gozle gorulur bicimde azaltirsiniz. Bir
IDE diskte, bilgiler birbirine ne kadar yakinsa, performans o kadar artar.
FAT icin bu artis korkunc boyutlardadir, ext2 ise daginik bilgilere daha
hizli erisim imkani saglayan teknikler kullanir. Sadece SWAP icin farkli bir
partisyon yeterli olur. Bu bolme isleminin tipik kullanimi, ornegin /home
dizinine dokunmadan /tmp dizinini formatlayabilmek gibi fonksiyonlar
icindir. Birde bilhassa eski UNIX'lerde buyuk problem olan dosya sisteminin
gocmesi durumunda sadece coken kisimdaki bilgileri kaybetme sansi
saglamaktir. Ama ext2 yeterince dayaniklidir ayrica bunun bassebebi olan
elektrik kesintilerine karsi UPS'ler cok ucuzdur.

Ama HD'niz SCSI ise, /var, /tmp, /boot (50 MB cok bile gelir) / ve /home
dizinlerini ayri ayri tutmanizi tavsiye edebiliriz. Bu durumda gene
performans kaybiniz olur, fakat IDE'deki gibi dramatik olceklerde olmaz...

Saygi ve sevgiler..