[Linux] Re: QT ve GTK

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 12 Jun 2001 - 14:23:29 EEST

Selamlar..

Sayin Hocam, aslinda cogu noktada kesisiyoruz. Siz biraz farkli bir
uslup kullanmissiniz ve benim anlatim kitligim cok meshurdur.. Teker
teker bakarsak...

--- Burak DAYIOGLU <dayioglu@metu.edu.tr> wrote:

> programciligin
> DDE'nin
>
> Ben bu fikri paylasmiyorum. Programcilik isi bilmeyen insanlarin
> elinde
> kaldigi icin degil ama Microsoft uretimden cok satisa yoneldigi icin
> COM/DCOM/COM+ ve ne idugu belirsiz ActiveX bu denli basarili
> olmustur.

Evet. Daire ve cizginin ayni algoritmayla cizilecegini bilmeyen
insanlar (Algoritmanin adini da unuttum bu arada) programcilik yapmaya
cikarsa sonuc bu olur. Akli basinda kimse, elin librarysiyle ciddi bir
is yapmak istemez. Library / Bilesen hataliysa kafa ustu gidersiniz.
Ustelik sonuc hic bir zaman tam istediginiz gibi olmaz.

> Tum Microsoft aleyhtari dunya CORBA'ya dogru gitmektedir. Ne yazik ki
> CORBA'nin gelisimi farkli taraflarin cok farkli beklentileri ve
> oncelikleri
> olmasi nedeniyle oldukca yavas gelismektedir.

> COM+'ta gorebileceginiz bir cok zaaf CORBA'da yer almamaktadir, daha
> olceklenebilir oldugunu soylemek cok kolaydir.

Katiliyorum...

> Bilesen teknolojisinin gelisimini Microsoft platformunun cekiyor
> olmasina
> uzuluyorum ama bunu da dogal karsiliyorum. Tum platformu bilesen
> teknolojisi
> eksenine oturtmayi bir baska uretici basarsaydi o da cevresinde insan
> yiginlarini toplayabilirdi.

Bence hocam, boyle konular nicelik ile degil nitelik ile olculur.
Kimsenin izafiyet teorisini halkoyuyla curutmeyi dusunmedigi gibi,
kalabaliklarin bu teknoloji etrafina toplanmis olmasi da native kod
yazmanin degerini dusurmez.

> CORBA ORB'lari uzun suredir Linux'larda da var...

> Uygulamayi dagitik isler hale getirdikce sistemin kararliligini
> saglamak,
> ayakta tutmak ve (bence) daha onemlisi guvenligini saglamak pek
> mumkun
> olamiyor (En azindan bugun kullandigimiz teknoloji ile). CORBA
> guvenlik
> spesifikasyonu onun icin yillardir tamamlanamiyor, guvenlik
> imkanlarinin
> bir bolumunu bile olsa sunan ORB'lar pek az...

He he.. MS gibi dusunmeliler hocam. Yarim yamalak filan sur piyasaya,
uzerine 2000 yaz. Yarin birazini duzeltir, 2001 diye tekrar satarsin,
sonra biraz daha duzeltir, 2002 diye satarsin.. Pardon, CORBA'da
bedavaydi sanirim ? Lisans durumundan hic bir sey anlamadim dogrusu..

> ActiveX'in guvenligi ise malum; calismasina izin mi verdiniz? Tum
> sistemi
> bir tek bilesene emanet ettiniz yani... Tuh, gitti makina... :)

Aslinda hatali olan zaten makina. Soyle 1 GB RAM'i, 4 lu SMP'yi, SCSI
RAID'i koyacaksin. Onune bir firewall koyacaksin 10.000 $'a. Bunlari
yapmiyorsunuz, sonra MS'nin urunleri guvensiz diyorsunuz. Ustelik
bilgisayarin basina birisi oturuyor.. Olmaz ki. Makineyi kimse
kullanmayacak, makine sadece kendi kendini kullanacak. Bakin o zaman
ActiveX nasil guvenli oluyor.. Siz gider bir ethernet karti takar,
ustune ustluk bunuda kabloyla baska bilgisayarlara baglarsaniz nasil
guvenlik olur ? Hatta ve hatta, makinenin, hava, su, elektromanyetik ve
statik alan gecirmeyen cam bir bolmede durmasi lazim ki guvenlik olsun.
Hem bunlari yapmazsiniz, hem guvenlik yok derseniz..

Eger Win2K Hardware design guide for x86 platforms'a bakarsaniz
(Intel'de var.) Bundan farkli seyler istemedigini gorur, aslinda bu
sozlerin latife oldugu kadar gercek payi tasidigini farkedersiniz.

Saygi ve sevgiler..