[Linux] Re: QT ve GTK

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 12 Jun 2001 - 16:39:32 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> Selamlar..
> Maalesef Linux & UNIX cephesinde programcilik, bu isi iyi bilne
> insanlarin tekelinde kalmistir. Bu da component tabanli programciligin
> gelismesini engellemistir, guclu pipelining ve signal rutinleri DDE'nin
> onunu tikamis, OLE ise hic yuz bulamamistir.

Ben bu fikri paylasmiyorum. Programcilik isi bilmeyen insanlarin elinde
kaldigi icin degil ama Microsoft uretimden cok satisa yoneldigi icin
COM/DCOM/COM+ ve ne idugu belirsiz ActiveX bu denli basarili olmustur.

Tum Microsoft aleyhtari dunya CORBA'ya dogru gitmektedir. Ne yazik ki
CORBA'nin gelisimi farkli taraflarin cok farkli beklentileri ve
oncelikleri
olmasi nedeniyle oldukca yavas gelismektedir.

COM+'ta gorebileceginiz bir cok zaaf CORBA'da yer almamaktadir, daha
olceklenebilir oldugunu soylemek cok kolaydir.

Bilesen teknolojisinin gelisimini Microsoft platformunun cekiyor
olmasina
uzuluyorum ama bunu da dogal karsiliyorum. Tum platformu bilesen
teknolojisi
eksenine oturtmayi bir baska uretici basarsaydi o da cevresinde insan
yiginlarini toplayabilirdi.

CORBA ORB'lari uzun suredir Linux'larda da var...

> oturup hic uzun uzadiya incelemedigimden su yapilabilir demek cok zor.
> Gerci Native calisabilecek uygulamalari ActiveX benzeri DDE
> tekniklerine bindirirsek, Linux'un da akibeti Windows gibi kararsizlik
> olabilir. Cunku siz elinizde kodun, baskasinin yazdigi bilesene,

Uygulamayi dagitik isler hale getirdikce sistemin kararliligini
saglamak,
ayakta tutmak ve (bence) daha onemlisi guvenligini saglamak pek mumkun
olamiyor (En azindan bugun kullandigimiz teknoloji ile). CORBA guvenlik
spesifikasyonu onun icin yillardir tamamlanamiyor, guvenlik imkanlarinin
bir bolumunu bile olsa sunan ORB'lar pek az...

ActiveX'in guvenligi ise malum; calismasina izin mi verdiniz? Tum
sistemi
bir tek bilesene emanet ettiniz yani... Tuh, gitti makina... :)

> Kylix iyi bir gelisme, Ama onunda Qt kullandigini biliyorum. Qt ilerde
> bir standart olacak gibi.

Kylix'in icerisinde bilesen mimarisine yonelik birseyler olmasi lazim.
Bilen varsa duymak isterim...

selamlar, sevgiler,
-bd