[Linux] Re: dns server

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Mon 11 Jun 2001 - 18:28:21 EEST

On Mon, Jun 11, 2001 at 05:48:19PM +0300, Murat Gezer wrote:

> Merhaba Aslinda dun Istanbul LKD de sordum ama burda yine sormak istiyorum.
> Simdi elimde soyle bir case var tanidigim bir firma ABD de colacation
> yapiyor ve makinasinin ip si x.x.x.x diyelim bu makinaya dns server kurdugum
> zaman bu makinin DNS server oldugunu bir yerlere bildirmem lazimmi yoksa
> servisi calistirip sonrada ornegin metudan bir domain aldigimiz zaman DNS
> server olarak o makinanin IP sini ve domain ismini vermem yeterlimi?
>

> Murat Gezer

ODTU'nun DNS kayitinin senin o makineni gostermesi yeterli. Yalniz ODTU o makineyi DNS olarak gostermenize izin vermeyebilir. Bunun icin extra birseyler isteyebilir. .tr domainim olmadigindan bilmiyorum. Ancak .net ve .org domainlerim var. Bunlarin DNS'i kendi makinem. Domaini direkt OpenSRS'den aldim. Reseller olarak aldim. Ve DNS olarak benim makineyi vermek istedigimde kabul etmedi. Sonra gittim Network Solutions'a makinemin kaydini yaptim. Ve kabul etti.

En azindan DNS server'i network solutions'a kayit ettirmelisiniz. Bunun haricinde ODTU'nun istedigi Turkiye'ye mahsus bir kanun olabilir. (Malum ulkemiz yasaklar ve kanunlar ulkesi)

--

- barI$ -

-- Attached file included as plaintext by Listar --