[Linux] Re: [Linux] Fwd: Re: [TurkeyHighTech] Xerox: Tarım ve tekstil yerine IT - Hurriyetim

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Mon 11 Jun 2001 - 18:18:26 EEST

Tarimin yerine IT mi? Bu komik bir yaklasim. Ne alakalari var. Bir de tekstil'in yerin. Turkiye'nin iki kaynagi. Bu sozu hindistan'i ve misir'i somurge olarak isleyen zihniyetten baskasi soyleyemez. Zaten son gunlerde tarim uzerine cirkin oyunlar oynaniyor, neyse listenin konusu degil. Birileri sanirim kendilerine somurge ariyor. ABD sadece IT ile degil her sektoru ile yukseldi.

Olayi baglamak icin bir iki linux kelimesi kullanayim :)

Bir kere Linux ve genelde acik kodun IT sektorunun gelisimine olan bir katkisindan bahsedeyim. Bilgisayar Muhendisliginin ders mufredatindan 'isletim sistemleri' diye bir ders var. Acik kod (linux ve ozellikle minix) olmasa o dersi vermek neredeyse imkansiz. Oysa minix ve linux sayesinde adam gibi IT elemani yetisiyor. Ogrenciye windows'u gosterirsin sadece. Windows isletim sistemi, ama sistemimi isletiyor ogrenciyi mi bilen yok. Ciddi bir egitim katkisi var.

Ayrica VLSI tasarim (hani su silicon vadisinde urettikleri yari ilerken teknolojisi) toollari var. Magic ve cad. Bunlari da ogrencilik hayatimizda kullandik. Basit seyler degil. Cyrix islemcileri birkac ogrenci (4 sanirim) bu araclarla tasarladi. Gercekten profesyonel ve yari iletken teknolojisinin tum fiziksel, kimyasal kurallari goz onunde bulundurulmus. Isil karakteristikleri bile hesapliyor.

Tum bunlarin ortak bir ozelligi var. Az koyuyorsun, cok kazaniyorsun. Ve fazla bir teknolojiye ihtiyaciniz olmuyor. Ogrenciler bile koca Intel'e kafa tutuyor. 486 zamanlarinda Cyrix su gibi satiliyordu. Hatta integer islemleri intel 486'lardan hizli yapiyordu. Floating point'te iyi degildi. Bu CPU'lari sanirim Intel'in rakibi bir sirker (muhtemelen motorola) silicon vadisinde uretiyordu. Dogal olarak onlari o ogrenciler uretemezdi.

IT sektorundeki genc yeteneklere, genc is adamlarina cesaret veriyor. Daha cok girisim oluyor. Cunku insan ne yaptigini biliyor ve az sermaye koydugundan daha cesur oluyor. Bence linux bugun IT sektorunun en guclu motoru. Herkese gaz veriyor.

On Mon, Jun 11, 2001 at 07:07:35AM -0700, Serdar KOYLU wrote:

> [...]
>
> Bu listeye ise sunlari sormak istiyorum. Acab Linux'un IT Sektorunun
> gelismesi ve teknolojisini (Elbette bunun %80'i yazilim demek) uretmesi
> icin Linux'un ne gibi faydalari olur. Kendimin cok iyi bildigim konular
> var mutlaka. Ama dis ulkelerdeki uygulama ornekleri, farkli yorumlar
> filan iletebilirseniz, bunlar Linux propagandasi yapmakta cok faydali
> olur gibime geliyor. Zaten muskulatli bir sual gelirse, bu listeye
> forward ederim diye dusunuyorum. Cunku mesaj aslinda cok agresif oldu
> :((
>
> Bilmem sizler ne dusunursunuz bu konuda..

... [kesmek zorundaydim yoksa bu mesaj size gelmezdi]

- barI$ -

-- Attached file included as plaintext by Listar --