[Linux] Re: Sendmail & Postfix & ?

From: Ozgur C. Demir (ocd@mail.koc.net)
Date: Mon 04 Jun 2001 - 12:00:23 EEST

Selamlar,

> Daha once gelen maillerin birinde sendmail'de isleri tek bir programin
> yaptigi gibi bir ifade vardi yanlis hatirlamiyorsam. Bu ifade de bana yanlis
> geldi. Sendmail yapilan her baglanti icin bir adet cocuk daha acmakta ve bu
> cocukta bir cocuk daha yaratmakta. Ayrica kullaniciya dagitim icin de farkli
> bir program calistirilmakta.(procmail , mail.local vs.)

Sanirim kastedilen bu degil,
Qmail i ele alirsak, smtp portunu dinleyen process farkli bir process tir
, maili queue ya atan farkli processtir, queuedan alip disariya gonderen
farkli processtir, kullanicinin home dir ina yazan farklidir..etc
..usteklik bu processlerin hepsi farkli UIN ler altinda calisir.. daha
once belirtilen ozellik budur...

Kolay gelsin,

Ozgur C. Demir
 KocNET