[Linux] Re: Sendmail & Postfix & ?

From: Tufan Sen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Mon 04 Jun 2001 - 11:20:34 EEST

>var mI? zaten insanlar Sendmail den buglarindan dolayI kacmadilar mi
>?? kaldi ki 0'dan yazilan bir yazilimda bu cumle bir parametre olarak
>sunulabilir mi ???

Sendmail'de uzun zamandir buyuk bir bug cikmadi. En son cikan root
exploit'ine sahip guvenlik bug'i temelde sendmail'den degil kernelden
kaynaklanmaktaydi. Bu hatadan bir cok program etkilenmisti.(Ornek vermek
gerkirse LPRng).

Sendmail kurmasi ve konfigurasyonu gercekten zor bir program. Buna ragmen
yonettigim mail servislerinde sendmail kullanmatayim. ( Olmasini istedigim
tek ozelligi ise kullanici maillerinin bulundugu dizinleri birden fazla
yapabilmek.)
Performans bakimindan hic bir sekilde bana zorluk cikarmadi.18000 yerel
kullaniciya duyuru olarak atilan mailler bile 5-15 dk arasinda dagilmis
oluyor.(2 x PII 300 - 256 MB Ram'li bir sistemde) Load tabi ki yukseliyor bu
durumda ama kendisini toparlamasi zor olmuyor.
Daha once gelen maillerin birinde sendmail'de isleri tek bir programin
yaptigi gibi bir ifade vardi yanlis hatirlamiyorsam. Bu ifade de bana yanlis
geldi. Sendmail yapilan her baglanti icin bir adet cocuk daha acmakta ve bu
cocukta bir cocuk daha yaratmakta. Ayrica kullaniciya dagitim icin de farkli
bir program calistirilmakta.(procmail , mail.local vs.)