[Linux] Re: Sendmail & Postfix & ?

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 04 Jun 2001 - 12:59:15 EEST

Berk Demir wrote:
> Sendmail hakkindaki dusuncelerimi listede belirtmek isterim,
> lakin flame olacagindan endiseliyim :)
> Ben sadece Postfix'i, Sendmail'e tercih etmenizi onerip, bitmesi
> imkansiz bir tartismaya yol acmak istemiyorum. :)

cok gec.... :) Sendmail postfix'i dover... :)

Saka bir yana, sendmail'in yepyeni bir mimaride yeniden
yazilmasindan once (Sanirim sendmail9 boyle geliyormus...) sendmail
bilmeyenlere cidden sac bas yolduruyor. Oteki taraftan sendmail'in
arkasinda yillardir calisiyor olmanin verdigi bir guven var,
saglamlik var.

Berk'in de animsadigi bir durumda Sendmail mi Postfix mi kuralim
diye ariyorken postfix'in release surumunun olmadigini ya da 1.x
surumunun olmadigini (hangisinin oldugunu animsamiyorum) gormustuk.
Ben bu durumda bir yazilimi (ne kadar saglam/kararli olursa olsun)
dogrudan is yuklenecek bir sisteme kurmamayi tercih ediyorum.
(Belki simdi durum farklidir)

Is yuklenen sistemlerde daha gelenekci hareket etmeyi tercih
ediyorum, bu baglamda sendmail'i tercih ederim.

LKD posta sunucusu gunde 29000 posta ile iyi is cikartiyormus ama
sendmail ile de ayni hizmet duzeyinin benzer yukler ile
tutturulabilecegini dusunuyorum.

Yine de posta sunucu yazilimi secimi isinin diger yazilim secimi
islerinden hic farki yok; her yigidin bir yogurt yiyisi vardir... :)

sevgiler, selamlar,
-bd