[Linux] Re: Sendmail & Postfix & ?

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Sun 03 Jun 2001 - 20:28:45 EEST

Muhammed SOYER wrote:

> Suan hali hazırda sendmail bu dediklerimin hicbirini yapmadan
> calisiyor ..Sendmail
> konusunda cok bir tecrubem yok ..Nette postfix i gordum kimi
> ovuyor kimi yeriyor ..kafam karisti birde sizlere sorayim dedim ..
> Ne yapmalıyım sizce ?

Fikir vermesi acisindan sadece bir istatistik,:
linux.org.tr makinesi uzerinde bir Postfix calisiyor.
Gunde ortalama 29900 e-posta gonderiyor. 1000'e yakin
e-posta'yi da spam filtrelerine uydugu icin geri ceviriyor.
Yaklasik olarak da 900'e yakin e-posta kabul ediyor.
Sistemin load average'i 0.5'in uzerine hic cikmiyor.

Istediklerinizin tumunu Postfix ile gerceklestirebilirsiniz.
INSANLARIN anlayabilecegi sekilde bir yapilandirma dosyasina
sahip olan Postfix ile kolayca ayar yapabilirsiniz... vb...

Sendmail hakkindaki dusuncelerimi listede belirtmek isterim,
lakin flame olacagindan endiseliyim :)

Ben sadece Postfix'i, Sendmail'e tercih etmenizi onerip, bitmesi
imkansiz bir tartismaya yol acmak istemiyorum. :)

Saygilarimla,

Berk Demir