[Linux] Re: Redhat 7.1 caylak kullanici...

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Sun 03 Jun 2001 - 13:52:48 EEST

> Doruk bana bu uyariyi, linux sistemini dogru duzgun yonetebilecek
> bilgi sahibi olmayan biri oldugum icin yapmisti. Deneyimli bir
> kullanici icin sorun cikarmayabilecek bir durum ...

Hmm, anliyorum. Doruk, yeni kullanicinin SORUNSUZ kullanacagi
dagitimi keske liste uyelerine de aciklasa. Etrafimizdakilere
ona gore tavsiye ederiz...

> Guvenlik de
> (burada "stability"den degil, "security"den bahsediyorsak) bir ev kullanicisi
> icin cok onemli degil.

Yaniliyorsunuz, guvenlik tum kullanici yelpazasi icinde yer alan
bireyler icin gayet onemlidir. Sadece internet'e baglana ama arkada
calisan (tamamen ornek amaci ile uyduruyorum) SMTP sunucusunda
guvenlik acigi olan kullanici, sistemine baska birisinin uzaktan
-belki root hatlari ile- ulasmasini istemez degil mi ?

> Katilmiyorum, windows'un x86'lardaki tek alternatifi linux'tur ve
> hazir olsun olmasin insanlar desktop icin de linux kullanmak
> isteyeceklerdir. Dagitimlarin da bir kisminin amaci bunu
> kolaylastirmak olmali.

Intel Mimarili masa ustu bilgisayarlarda ve hatta is istasyonlarinda,
tek alternatif'in Linux olduguna katilmiyorum. Mac OS X ve BeOS'u
goz ardi etmemek gerektigi kanaatindeyim.
Mac OS X yakin bir zamanda Intel uzerinde de cikacak. Darwin for x86
su anda hazir. Yakin bir zamana kadar, Aqua ve Apple'in diger
programlari da Intel mimarisine tasinacaktir. Mac OS X'nin
cikmasinda once, Microsoft'un bir isletim sisteminden cok, bir
multimedia kiosk benzeri (o basitlik dereceside) kullanici
etkilesim arayuzune sahip yeni isletim sistemi Windows XP'yi
cikartmaya calismasi, var olan piyasa payindan, kucucuk bir
parca da olsa kaybetmek istememesindedir.

Sevgiler,

/* bdd */