[Linux] Re: Redhat 7.1 caylak kullanici...

From: Berk Özbozkur (cinnet@usa.net)
Date: Sun 03 Jun 2001 - 13:41:27 EEST

Selam Berk,

Zamanlardan bir zaman (Sunday, June 03, 2001, 1:11:26 PM civari), diyordun ki:

Berk> Insan yapisi olan herseyde hata olabilir. Bastan sonra ise yaramayan,
Berk> tamami hatalar ile dolu ve hatta bir guvenlik grubu bile
Berk> olmayan bir cok dagitim var piyasada. Onlardan uzak durmak daha
Berk> akilli bir cozum olur kannatindeyim.

Doruk bana bu uyariyi, linux sistemini dogru duzgun yonetebilecek
bilgi sahibi olmayan biri oldugum icin yapmisti. Deneyimli bir
kullanici icin sorun cikarmayabilecek bir durum (ornegizin sizin
2.4.2-2'yi elle modifiye ederek calistirmaniz, veya bir baskasinin
sorunun dagitimdan kaynaklandigini hemen tespit ederek yeni kernel
indirip sorunu cozmesi gibi) benim gibi deneyimsiz biri icin cok fazla
zaman kaybina sebep olabiliyor (cumadan beri ugrasiyorum.) Guvenlik de
(burada "stability"den degil, "security"den bahsediyorsak) bir ev kullanicisi
icin cok onemli degil. Dagitim ici uyumluluk ve kurulum kolayligi ise
cok onemli. Eskiden de cesitli zamanlara linux kurmayi denemis ve
basaramamis biri olarak redhat'in 3.0.3'ten bu yana surekli ve hayli
uzun bir yol aldigini soyleyebilirim, ancak goruluyor ki hala bilisim
sektorunde calismayan ve deneyimsiz kullanicilar icin yeterli seviyeye
gelmis degiller. Bir gorus de linux'un desktop'a hazir olmadigi veya desktop icin olmadigi.
Katilmiyorum, windows'un x86'lardaki tek alternatifi linux'tur ve
hazir olsun olmasin insanlar desktop icin de linux kullanmak
isteyeceklerdir. Dagitimlarin da bir kisminin amaci bunu
kolaylastirmak olmali.

Berk> Unutmayalim ki, Linux'un gelisiminde onemli pay sahipleri ayni
Berk> zamanda bu sektore para yatiran sirketlerdir. Red Hat gibi, SuSE
Berk> gibi, IBM gibi...

Suphesiz. Ben burada deneyimsiz bir son kullaniciyi temsilen
konusuyorum. Genel olarak sirketlerin faydasi/zarari/kalitesi hakkinda
bir hukum vermek degil amacim.

--
"Bother," said Pooh, as @N@ groveled at his feet.
Sevgiler,