[LINUX:25124] Re: Proxy ve cache

From: Bora GUNGOREN (bora@ieee.metu.edu.tr)
Date: Fri 09 Feb 2001 - 22:13:08 EET

merhaba,

proxy ve cache konusunda su baglantilar oldukca yararli olabilir.

http://www.uninett.no/prosjekt/desire/
http://www.wwwcache.ja.net/
http://wdvl.com/Internet/Cache/

neyse genel anlamda bir cache in nasil dolmadigina yada nasil calistigina
gelince.

aslinda proxy cache inin dolmasi cok da kotu bir sey degil. onemli olan

"istenen belgelerin cache de bulunmasi % si"

paramteresini yuksek tutumak. sanirim kuramsal anladmda bu yuzde 70'lerde
bir yerde takiliyor ve iyi ayarlanmis bir proxy %50 uzerinde
calisabiliyor.

ozellikle cok sayida kisinin cok degisik siteleri gezdigi bir ortamda
(ornegin bir isp) bu %50 o kadar koaly bir oran da degil.

bora.