[LINUX:25121] Proxy ve cache

From: ugur coskun (coskunug@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 09 Feb 2001 - 21:17:27 EET

selamlar

   daha once Proxy ile ugrasmadim ama merak ettigim birkac konu var. Simdi
proxy bildigim kadar ile sunucu ile istemci arasinda bir cache gorevi
goruyor. Kendi uzerinde kullanicinin request ettigi bilgi varsa gonderiyor
yoksa sunucuya baglanti kurup bilgiyi kendi uzerinde sakliyor ve kullaniciya
bilgisini o gonderiyor. ayni bilgi icin basvuran iki istemcinin sunucuyu
mesgul etmeleri onlenerek toplam bant genisligi korunuyor. buraya kadar bir
yanlisim varsa duzeltin. simdi bazen proxy lerde sorun cikiyor ve cokuyor.
simdi sorularim sunlar Proxy nin cache'i doluyor. Ben proxy nin cache nin
dolmasini nasil engellerim. Nasil stabil hale getirebilirim. Daha once proxy
ler ile yasanmis sorunlariniz ve cozum yontemleriniz nelerdir.
deneyimleriniz sayesinde sorunlara yaklasimimi olusturacagim Simdiden
yardimlariniz icin tesekkur ederim.

Ugur COSKUN - Matematik Muhendisligi
ISTANBUL TEKNIK UNIVERSITESI - Bilgi Islem Dairesi Baskanligi
http://www.matbilg.itu.edu.tr
coskunu@itu.edu.tr coskunug@saneg.itu.edu.tr
Tel: (+90 212) 285 39 30 / 110