[LINUX:25125] Re: Proxy ve cache

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 09 Feb 2001 - 22:14:44 EET

Selamlar..

On Fri, 09 February 2001, "ugur coskun" wrote:

> selamlar
>
> daha once Proxy ile ugrasmadim ama merak ettigim birkac konu var. Simdi proxy bildigim kadar ile sunucu ile istemci arasinda bir cache gorevi goruyor. Kendi uzerinde kullanicinin request ettigi bilgi varsa gonderiyor yoksa sunucuya baglanti kurup bilgiyi kendi uzerinde sakliyor ve kullaniciya bilgisini o gonderiyor. ayni bilgi icin basvuran iki istemcinin sunucuyu mesgul etmeleri onlenerek toplam bant genisligi korunuyor. buraya kadar bir yanlisim varsa duzeltin. simdi bazen proxy lerde sorun cikiyor ve cokuyor.

Biraz daha farkli bir olay aslinda. Proxy, herhangi bir servisin ana sunucusunun/sunucularinin yerine gecerek kullanicilarla asil server arasinda irtibat kurulmasini denetleyen ve saglayan "yetkili" ve/veya "vekil" sunuculardir. Ornegin web proxy'ler, kullanicilardan gelen web isteklerini ana servere ulastirir, serverden gelen cevabida kullanicilara verir. tircproxy gibi, chat servislerini proxy edebilen programlarda vardir. Web ve ftp proxy'lerin genelinde, internet baglantisinin bant genisliginden tasarruf etmek amaciyla bir cache kullanilir. Ama cache olmadan da proxy olabilir. Kafalarda proxy ile web proxy esanlamli oldugundan, bir kac proxy adi sayalim. Apache, tinyproxy ve muhtesem squid. Eger web proxy kurmayi dusunuyorsaniz, biraz zor kurulur, bakimi da biraz ugrastirabilir, fakat performansi ve saglamligi ile hep bir numara olan squid'i tercih edin derim. Ozellikle kampus alanlari, icin ana cache, komsu cache ozelliklerini kullanarak cok iyi bir proxy agi olusturabilirsiniz.

> simdi sorularim sunlar Proxy nin cache'i doluyor. Ben proxy nin cache nin dolmasini nasil engellerim. Nasil stabil hale getirebilirim. Daha once proxyler ile yasanmis sorunlariniz ve cozum yontemleriniz nelerdir.

Proxy'lerin cache'i, tum cache'ler gibi bir gun dolar. Fakat proxy programlarinin cache'deki eski bilgileri silip onu bosaltmasi gerekir. Squid'in eski versiyonlarindan birisinde, unlink duzgun calismiyordu, bu nedenle cache dolmaya devam ediyordu. Fakat 2.2.STABLE5'ten beri bu sorun kalkti saniyorum, belki daha onceki bir surumde olabilir. Proxy'lerde pek fazla sorun yasanmaz. Fakat web erisiminde disariya gorulen proxy olacagi icin, saldirilarda genellikle proxy makinesine yapilir. Ayrica squid ufak tefek bir program degildir. Bir hayli RAM isteyebilir, genis bantli baglantilarda. Ayrica squid'in garip bir ozelligi vardir: kullanilmayan shared bellegi kendine pool eder. Bu nedenle squid'in oldugu sistemde baska bir server olmasi tavsiye edilmez.
Eger squid'i standalone kullanir, soyle 256 MB gibi bir RAM ekler, 50-60 GB kadarda bir cache olusturursaniz, bu proxy'yide bir firewall'in arkasina (Makinedeki Linux'un kendi firewall'i da olabilir) sorun cikarmayan ve cok yuksek performansli bir proxy sahibi olabilirsiniz.

> deneyimleriniz sayesinde sorunlara yaklasimimi olusturacagim Simdiden yardimlariniz icin tesekkur ederim.

WinGate, MS PS, Novell ICS, Apache, Compaq Proxy vs. gibi UNIX, NetWare ve Windows tabanli pek cok proxy serveri kullandim. Bence squid ufak kurma sorunlarini astiginiz takdirde, ovguyu hakeden bir yazilim.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com