[LINUX:13270] Re: SQUID

Subject: [LINUX:13270] Re: SQUID
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Mon 28 Feb 2000 - 12:56:35 EET

Necdet YUCEL wrote:

> 20 makinayi tek bir IP ile internete cikarmak
> istiyorum.
> Iki eternet kartli RedHat 6.1 yuklu bir makinada
> eth0'a elimdeki IP'yi tanimladim. eth1 icinde 1.1.1.1
> IPsini atadim. squid de 1.1.1.0/255.0.0.0 araligina
         ^^^^^^
ifconfig ile elle mi ekledin?

> izin verdim. win98 yuklu makinalarda IP olarak 1.1.1.2
> gibi IPler girip explorer'i proxy'ye ayarladim. 20
> makinada internete bir sorun yasamadan baglandi,ag
> komsularini da gorebildiler. proxy'de canavar gibi
> calisti yasakladigim sitelere baglanamadilar.
> Burasi isin iyi bolumu simdi problem basliyor :)
> Linux makina kapanip acildi. Simdi eth1 icin device
> not found mesaji aliyorum. Hic birseyi degistirmedim
Bu mesaji acilista cekirdek mi yoksa squid mi veriyor?

> ya da ben oyle saniyorum. KDE Control Centerda 3Com
> kartlar ayni sekilde gorunuyor.
Muhtemelen (emin degilim) ethernet kartini ifconfig ile bir defa
tanitmissin ve o anda calismis. Acilis scripleri icine koymadigin icin
de ikinici ve daha sonraki acilislarda karta IP numarasi atanip
kullanilmadigi icin hata mesaji aliyorsun.

> Bu karti tekrar nasil tanitirim ? Daha iyisi bu sorunu
> tek eternet kartiyla nasil cozerim ? Ben yapamazsam bu
Kullandigin squid versiyonu 2.3.1STABLE ise bu surumde birden fazla IP
bloguna hizmet verme sansin var. Anladigim kadariyla elinde bir leased
line var. Eger boyle ise tek bir ethernet ile cozemeyebilirsin. Yok eger
ben modem ile internete baglaniyorum diyorsan sadece diger makinalarin
Linux ile ayni IP araliginda olmasini sagla, squid icinde bu IP
araligina yetki ver, modem ile internete baglan ve kullan.

Bu arada dmesg ve squid hata veriyorsa bu hatayi da mesajina ekleseydin
daha rahat cevap verilebilirdi.

> isi NT'ye verecekler.
> Derdime bir care...
> Simdiden tesekkurler