[LINUX:18403] Re: Linux ve Nat --- Murat beye ozellikle....

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Wed 02 Aug 2000 - 15:10:24 EEST

Selam,
Adim adim sorduklariniza cevap vereyim.

> ipnatadm-glibc2.tar.gz kastınız bu dosya ise var bende zaten. O
> bahsettiginiz patch ise sadece 2.0.x kernel ler icin gereken bir patch(en
> azından listedeki hatırı sayılır kisiler bunu soyluyor). O patch'i de

dogru kastetdigim dosya bu idi. Listedeki hatiri sayilir kisiler kimler
bilmem ama yanildiklari acik. Cunku 2.2.4 icin de patch var ve 2.2.15 ve
2.2.16 da denedim problemsiz.

> indirdim ve readme'sinde de belirtiyor sadece 2.0.x kernel icin kullanın
> diye. Yalnız tuhaf birsey var. En basta yazdıgım arsivin icinde compile
> edilmis hali cıkıyor ipnatadm'nin ve calısıyor. Yalnız belirtilen
> komutların hicbirini yapmıyor. Daha dogrusu hatalar veriyor. ornegin bir
> seklini kullandıgım zaman "ipnatadm: setsockopt failed: Protocol not
> avaible" gibi bir mesaj veriyor. Kafamı kurcalayan sey bu arsivin icinden

Son derece dogal kernel i patchlemediniz derlemediniz. Bu durumda
ip_nat_init protocolu init etmedikten sonra dogal olarak bu hatayi size
verir.

Kerneli patchleyin NAT secenegini secin derleyin sonra size vermez bu
hatalari bu arada modul olarak koymanizi oneririm.

> hem compile edilmis sekli cıkıyor hemde edilmemis. Readme'lerine baktıgımda
> edin diyor daha once bahsettigim hataları veriyor. Hazır komutu
> kullanıyorum az once belirttigim hatayı(hep aynı hata!) veriyor. Bu noktada
> Murat bey'in dedigi olabilir. Yani kernel'e bir destek vermek gerekiyor
> olabilir ama nicin sadece 2.0.x icin kullanın bu patch'i diye OZELLIKLE
> belirtiyorlar..

eski seyleri okuyorsun sanirim.

> Bu problemi kendime sordugumda aklıma gelenler ;
> 1- glibc var genede derleyemiyorum. 5.0 da sorun cıkmıyor demekki kernelle
> ilgili bir sorunum var,

Kesinlikle.

> 2- Kernel le ilgili olamaz cunku adamlar 2.0.x icin kullanın. 2.2.x lerde
> bu zaten var. diyorlar. Artı bunu news listelerindede belirtiyorlar,

2.2.x lerde yok default olarak ip_nat.h diye bir dosya yoktur ornegin ve
derleme yapmaya kalkarsan sana bu dosya olmadigi icin islemi yapamadigini
soyler.

> 3- 5.0 kurup olup olmadıgını denemedim(listedeki bircok adamın dedigine
> guvendigim icin) ama kurmus olsam calıssa , 5.0 ve 6.2 arasındaki tek
> farkın kernel oldugunu biliyorum. Buda sorunumun kernel'de oldugunu
> arttırıyor.
> 4- Hem calısan , hemde compile edilmemisj halini aynı arsiv icinde
> veriyorlar. Neden? ve neden calısan halini calistirdigimda hata veriyor. Ve
> hata mesajı
> sanırım kernel'le ilgili. Ozaman bir kez daha Kernel probleminden

en basitinden libc5 ve libc6 farki

> kaynaklandıgını dusunuyorum.
>
> gibi olasılıklar aklıma geliyor. Peki o halde ne yapıcaz.?

http://www.suse.de/~mha/HyperNews/get/linux-ip-nat.html

adresinden
nat-static-2.2.4.tar.gz

adli dosyayi cekeceksin. kerneli patchleyip derlyecksin daha once
yolladigim linkdeki ve bu dosyayi cektigin yukardidaki linkde bulunan html
leri iyice okuyacaksin ve boylece problemin kalmayacak.

> Sabırla okuyanlara tesekkurler..
> Iyi calismalar.

Senden artik bu konuda iyi bir dokuman bekleriz.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC