[LINUX:18404] Re: acil bir sorunum var..

From: osman (osmany@iname.com)
Date: Wed 02 Aug 2000 - 15:56:14 EEST

selam,

ilginize teşekkürler. insan yaşadıkça neler öğreniyor.. :)

isterseniz, size yapmak istediğimizi anlatayım.

nt'ye para dökmekten bayılmış bir arkadaşın şirketine squid tabanlı bir proxy kuralım dedik. aslında yapılmak istenenin büyük kısmı olmuş durumda ve kullanıcılar internet erişimlerini squid üzerinden yapıyorlar. yapamadıkları sadece pop ve smtp hesaplarına ulaşabilmek.

Ertan arkadaşın hazırladığı dökümana baktığımda orda sendmail ve fetchmail ile bir çözüm üretildiğini gördüm. aslını sorarsanız avantajlı yönleri olmasına rağmen bana gereksiz geldi
yine Ertan arkadaşın cevabında ip masquerading yaparak çözebileceğimi söylemiş ama bugün okuduğum 30'un üstündeki sayfadan birinden squid'in ipchains ile birlikte yeni masq çözümü olduğuyla ilgili bir cümle hatırlıyorum.
başka bir dökümanda da squid'in transparent kurulması gibi bir ifade geçiyordu.
sanırım biz bu yollardan sadece birini seçmemiz gerekirken hepsinden biraz yaparak sorun çıkardık kendimize. şu anda sistemin başında olmadığım için kesin şeyler söyleyemiyorum ve cuma günü gidip problemle ilgilenene kadar olasılıklar hakkında bişeyler öğreneyim dedim... kafam daha da karıştı.. :)

sözün özü, bizim linux makinayı iki ethernet kartıyla (biri internet, biri yerel ağ) proxy olarak çalıştırmak için neler yapmamız gerekiyor? en azından kaba hatlarıyla belirtin ki dökümanları okuya okuya yapabileyim. bir de, sanırım en önemlisi bu, nerelerde hata yapabilirim.. eminim sizler de ilk seferlerinizde hatalar yapmışsınızdır, onları paylaşmanızı istiyorum,
mümkünse.. :)

tamam, uzun oldu, son bir soru, bu işi tek bir ethernetle yapmak istesek çok mu şey istemiş oluruz?

teşekkürler..

Osman.