[LINUX:18381] Linux ve Nat --- Murat beye ozellikle....

From: egemen@istpaz.com.tr
Date: Tue 01 Aug 2000 - 17:24:38 EEST

ipnatadm-glibc2.tar.gz kastınız bu dosya ise var bende zaten. O
bahsettiginiz patch ise sadece 2.0.x kernel ler icin gereken bir patch(en
azından listedeki hatırı sayılır kisiler bunu soyluyor). O patch'i de
indirdim ve readme'sinde de belirtiyor sadece 2.0.x kernel icin kullanın
diye. Yalnız tuhaf birsey var. En basta yazdıgım arsivin icinde compile
edilmis hali cıkıyor ipnatadm'nin ve calısıyor. Yalnız belirtilen
komutların hicbirini yapmıyor. Daha dogrusu hatalar veriyor. ornegin bir
seklini kullandıgım zaman "ipnatadm: setsockopt failed: Protocol not
avaible" gibi bir mesaj veriyor. Kafamı kurcalayan sey bu arsivin icinden
hem compile edilmis sekli cıkıyor hemde edilmemis. Readme'lerine baktıgımda
edin diyor daha once bahsettigim hataları veriyor. Hazır komutu
kullanıyorum az once belirttigim hatayı(hep aynı hata!) veriyor. Bu noktada
Murat bey'in dedigi olabilir. Yani kernel'e bir destek vermek gerekiyor
olabilir ama nicin sadece 2.0.x icin kullanın bu patch'i diye OZELLIKLE
belirtiyorlar..

Bu problemi kendime sordugumda aklıma gelenler ;
1- glibc var genede derleyemiyorum. 5.0 da sorun cıkmıyor demekki kernelle
ilgili bir sorunum var,
2- Kernel le ilgili olamaz cunku adamlar 2.0.x icin kullanın. 2.2.x lerde
bu zaten var. diyorlar. Artı bunu news listelerindede belirtiyorlar,
3- 5.0 kurup olup olmadıgını denemedim(listedeki bircok adamın dedigine
guvendigim icin) ama kurmus olsam calıssa , 5.0 ve 6.2 arasındaki tek
farkın kernel oldugunu biliyorum. Buda sorunumun kernel'de oldugunu
arttırıyor.
4- Hem calısan , hemde compile edilmemisj halini aynı arsiv icinde
veriyorlar. Neden? ve neden calısan halini calistirdigimda hata veriyor. Ve
hata mesajı
sanırım kernel'le ilgili. Ozaman bir kez daha Kernel probleminden
kaynaklandıgını dusunuyorum.

gibi olasılıklar aklıma geliyor. Peki o halde ne yapıcaz.?

Sabırla okuyanlara tesekkurler..
Iyi calismalar.