Re: [LINUX:7149] Re: Linux vs NT Performans karsilastirmasi gercek sonuclar

Subject: Re: [LINUX:7149] Re: Linux vs NT Performans karsilastirmasi gercek sonuclar
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Mon 28 Jun 1999 - 08:12:48 EET DST

On Mon, 28 Jun 1999, [iso-8859-1] Ozan Özkara wrote:

> meyilde apache IIS den briz onde ama en azindan dosya sisteminde iyiyiz
> demesinler bu gluncek birsey ext2 ile karsslastirildiginda NTFS in durumu
> ordata:)) fat den bahsetmiyorum bile salak bir sirket bir user acip mail ve
> eb i test etmisdir tabi bu durum ticarii ee bill amcada parali bir

Selamlar..
Her zaman oldugu gibi bu konuyada karismak istedim..
NT ISS ile Apache web serveri cok islemcili sistemlerde biraz supurmus
durumda.. Ne yazik ki gercekler aci.. Ama Linux hala hazirda zaten
enterprise icin tam olarak optimize olmamis.. Ayrica sanirim Apache web
server uzerinde bazi degisiklikler gerekiyordu bir listeden okuduguma
gore..
Bu arada IP stackta iylestirme suruyor.. Sanirim beta kullanilan bir
kernelde 1.2 GB/sec bir degere ulasildigini duymustum.. (dun) Bu testin
yapilmasi bizim icin iyi oldu en azindan zayif yonlerimizi gormus olduk..
Bu arada karsilastirilanin filesystem olmadigini soylemek istiyorum..
Karsilastirilan FILESERVER performansiydi.... ext2 ile NTFS
karsilastirilmadi.. Bu arada bizim icin sevindirici bir olayda NT'nin bizi
diger Devler gibi karsilastirilabilir bir platforum olarak kabul
etmesi..;) Yani MS'in artik bize daha fazla dis bileyecegi kesin..
Yinede beklemek lazim.. Linux camiasinin buna karsi onlemleri alacagi
kesin.. Ama su anda enterprise icin tam olarak hazir degil.. Ama elbetteki
olacaktir..
Simdilik sadece bize beklemek duser.. Ama lutfen soylediklerimizdede
mantikli olalim.. ilk roundu biz kaybetmis olabiliriz ama digerleri neden
bizim olmasin..;)
iyi calismalar..
dS