Re: [LINUX:6709] Re: Samba ve Turkce karakter problemi

Subject: Re: [LINUX:6709] Re: Samba ve Turkce karakter problemi
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 03 Jun 1999 - 16:04:37 EET DST

On Thu, 3 Jun 1999, Dogan Zorlu wrote:

> Microsoft icin neden bu kadar dusmanca yaklasiyorsunuz anlamadim. Evet
> programlari cok stable degil ama X kullanirken linux ta cok stable degil.
> Eger is fiyat ve para kazanma olayiysa o ayri. Arti tcp/ip icin gerekli
> dosyalar ibm in OS/2 sundan tutun VM/SP calisan IBM mainframelerine kadar
> mevcut. Arti tum unixlerde hatta amigalarda bile. Evet, windows API i X api
> leriyle uyumlu. Temel birsuru fonkdiyon X ile windows ta da var (Birkisim
> insanlar windows icin X for PC diye adlandiriyorlar). Ama sunu unutmamak
> [...]
Himm Dogan burda bir yanilgiya dusuyorsun.. Linux durup dururken gocmez..
X'de gocmez.. Tv karti ile ilgili sorunlar driverlerden ve programlardan
kaynaklaniyor..
OZellikle Linuxun en sIkIntI cektigi alan driverler konusunda..
Driverleri sevgili donanim ureticileri uretmiyor yada en azindan
donanimsal ozellikleri bile vermiyorlar.. O yuzden driverlerin yazilimi
biraz tesadufe kaliyor.. Bazi uyumsuzluklar soz konusu oluyor.
Bu arada Unix sistemleri aslinda Desktop icin tasarlanmamislar.. Esas amac
sunucu olarak kullanmak icin..Ama gereksinimler sonucu bu da degismis
durumda.. Zaten Linuxun su andaki amaci desktopa ve enterprise cikmak..
Acikcasi su anda Linux ikisi arasinda bir yerde.. Zaten ilerki asamalarda
Linux iki koldan ilerlemeye baslayacak.. Tum durumlar bunu gosteriyor..
Bekleyip gorecegiz..;)
iyi calismalar dilegiyle..
dS