Re: [LINUX:6714] Re: Samba ve Turkce karakter problemi

Subject: Re: [LINUX:6714] Re: Samba ve Turkce karakter problemi
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 03 Jun 1999 - 17:50:42 EET DST

Iste zaten bende bunu ifade etmeye calistim. Eger standart bir makinada
calisiyor ve standart bazi uygulamalari kulaniyorsaniz bence NT wks yada
Win9x de gayet yeterli saglamlikta. Sorun MS in herturlu cihazi destekleyip
pazarini buyutme kavgasindan geliyor.

Unix i unix yapan konsol diye dusunuyorum. Ve ben hala birseyi mouse ile
suruklemektense mv ile tasimayi tercih ediyorum. Linux X ile desktop pc
pazarinda yer kapmak icin ugrastikca zannederim saglamlik sorunu baslayacak.
Zira desteklenecek yuzlerce cevre birim olacak. (scanner lar kameralar usb
modemler herturlu ekran kati vs.) Eger su anki gibi kullanicilar driver
larini yazarsa bu birimlerin, bir zaman sonra bu is icinden cikilamaz hale
gelecek sanirim. TV karti olayinda haklisiniz. Ben onu kasten verdim. Yani
cesitlilik acisindan. bt8x8 kartlar ve onlari kullandigimiz driverlar
neticede yazanin makinasinda calistikca o haliyle kalacak sanirim. Benim
makinamda linux, cevre birim olarak ethernet karti + scsi kontrol karti
disinda hicbir cevre birim icin ozel bir driver gerektirmedikce mukemmmelen
calisiyordu. Fakat buna bir X yuklemek istenince ekran karti olayi sozkonusu
oldu birsuru driver denedikten sonra en stable olanda karar kildim. (dikkat
en stable olani, windows icin bu boyle degil ya ureticide var yada yok, bu
hem arti hem eksi bir ozellik).

Yani normalde makinada kapasite kullanimi 100 kisi webden abansa bile %30
ken o makinada tekbir X oturumundan netscape calistirdiniz mi %80 leri
yakalayabiliyorsunuz. Olayin oze ve windowsun yavasligininda birbakima
nedeni bu bence.

Dogan.