Re: [LINUX:6705] Re: Samba ve Turkce karakter problemi

Subject: Re: [LINUX:6705] Re: Samba ve Turkce karakter problemi
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 03 Jun 1999 - 15:49:34 EET DST

On Thu, 3 Jun 1999, Baris SiMSEK wrote:

> yaa bu linux-windows hikayeleri acikcasi can SIKICI. Linux sanki
> microsoft destegi saglamak icin elinden geleni yapiyor. CHIP dergisi
> Staroffice vermis. Windows icin. Bu benim pek hosuma gitmedi. Linux
> programlarini windows makinede gormek hos olmasa gerek.

Himm Staroffice ilk olarak dos altinda calisan bir uygulama idi..
1992'de biz ingilterden gelen Magazinlerden ciktigini hatirliyordum..
O zaman icin mukemmel bir yazilimdi.. Ayrica sanirim turkce destegi filan
vardi...Limitli oldugu icin tam anlamiyla kullanamiyorduk ama o zaman
sartlarinda iyi bir yazilimdi..

> Msoft linux destegi icin birsey mi yapti. Fdisk'i bile linux native'e
> unknown diyor. Ayrica NT'nin networkle ilgili komutlari linux'unki ile
> ayni. Orda da /etc dizini ve /etc/servises vs. dosyalari mevcut. Kim kimi
> taklit ediyor. Eger microsoft linux'u taklit ediyorsa bunu engellemenin
> kanuni yolu yok mu ? Ben bu windows-linux kardesligini (?) linux ve gnu
> felsefesine uygun bulmuyorum.
>
> - barI$ -
Tamam haklisiniz ama kimseyi Linux kullanacaksiniz diye ikna edemessiniz..
Ayrica eger Linuxa sirf Windowsa dusmanlik olsun diye windows
filesystemlerine ,dosyalarina vs. erisme imkani saglamassaniz o zaman
Linuxun su anki populerligi yakalayacagini sanmiyorum..
Ayrica o bahsettiginiz servisler kismi TCP-IP kullanan tum sistemlerde
aynidir.. M$ ne kadar da kendi basina standart olmayi sevsede bazi
standartlara uymak zorunda.. Sonucta TCP/IP dogal Unix protokolu .. ;)
Insanlar eger bir zaman m$'in programlarina ve uygulamalarina ihtiyac
duymazlarsa o zaman gercekten ms destekleme sorunumuz kalmayacak..
Ama Su anda sistemlerin %90'dan fazlasinda MS'in uygulamalari ve OS'lari
calisiyor.. O yuzden elimiz mahkum..
iyi calismalar dilegiyle..
dS