Re: [LINUX:10763] Re: Account Disabled

Subject: Re: [LINUX:10763] Re: Account Disabled
From: Sait Karalar (k-sait@hitit.bimel.com.tr)
Date: Thu 02 Dec 1999 - 14:48:20 EET

Disable etmek icin

EXPIRE DATE ini gecmis tarih verme ( man useradd )
veya
shell ini /dev/null verme olabilir.

Accountu disable etmek yerine, sinirli kullanim da verebilirsiniz.

Bunun icin

/etc/shells icine /bin/restricted
ekleyin.

/bin/restricted dosyasinin icerigi

MENU seklindedir. liste oldugu icin ornek attach etmiyorum.
isteyen olursa mail atabilir. bir ornek gonderirim.

Ornek:

1 - PINE ( Mail Okuma )
2 - PINE ( Mail Gonderme )
3 - TALK ( Diger kullaniclarla gorusme )

seklinde olabilir.

SHELL 'e dusme icin
eger FTP hakki verirseniz #!/bin/bash yazarak gecebilirler. Engelllemek
ise oldukca kolay.

Butun shell 'ler chown root.restricted /bin/bash /bin/tcsh ...

butun /bin/restricted kulaniclari restricted grubu

ve butun shell lere chmod 705 /bin/bash ...