Re: [LINUX:10779] Re: Account Disabled

Subject: Re: [LINUX:10779] Re: Account Disabled
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Fri 03 Dec 1999 - 08:36:05 EET

Sait Karalar wrote:

> Disable etmek icin
>
> EXPIRE DATE ini gecmis tarih verme ( man useradd )
> veya
> shell ini /dev/null verme olabilir.
>
> Accountu disable etmek yerine, sinirli kullanim da verebilirsiniz.
>
> Bunun icin
>
> /etc/shells icine /bin/restricted
> ekleyin.
>
> /bin/restricted dosyasinin icerigi
>
> MENU seklindedir. liste oldugu icin ornek attach etmiyorum.
> isteyen olursa mail atabilir. bir ornek gonderirim.
>
> Ornek:
>
> 1 - PINE ( Mail Okuma )
> [...]

Merhaba,

Bircok arkadas degisik onerilerde bulundu ama okudugum bir kitapta soyle
yaziyordu.
-----
Bir hesabi gecici olarak kapatmak icin /etc/passwd (veya /etc/shadow)
dosyasinin icinde sifreyi ifade eden hash kodunun onune * (yildiz)
karakteri koymak en genel kullanim yontemidir.

Sifre icinde * karakteri kullanilamayacagi icin (diger taraftan hash
kodu degisecegi icin) kullanici sisteme giremeyecektir.

Daha sonra hesabi tekrar acmak istediginizde bu yildizi silmek
kullanicinin eski sifresi ile sisteme tekrar girebilmesini
saglayacaktir.
-----
Bu yontem kullanildiginda kullanicinin eski shell'ini de hatirlamak
zorunda degilsiniz. (Her ne kadar bash kullaniliyor olsa da)

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com