Re: [LINUX:10733] Re: Account Disabled

Subject: Re: [LINUX:10733] Re: Account Disabled
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 02 Dec 1999 - 11:05:04 EET

On Wed, 1 Dec 1999, Altug Bayram wrote:

> Merhabalar.
> Account'u disable etmek icin /etc/passwd dosyasinda tanimli olan shell'ini
> degistirmeniz yeterlidir. Normalde /bin/bash olan kismin yerine kendi
> yazacaginiz bir programi koyun. Bu program sonlandigi zaman kullanici da
> sistemden cikmis olacaktir. Bunu bir shell script halledebilir:
>
> /usr/local/bin/AccountDisabled:
> #!/bin/bash
> echo "Hesabiniz gecici olarak devre disi birakilmistir."
>
> Ancak bunun guvenli oldugundan emin degilim, cunku bu da calismak icin bir
> [...]

O zaman kucuk bir C programcigi ile halledebilirsiniz..

-----------------Cut here--------------------------------

main()
{
printf("\n\n\n\nHesabiniz gecici olarak devre disi birakilmistir.\n");

}
gcc prog.c -o sinirla

Bu dosyayi /bin altina koy
Sonradan kullanicinin shelini /bin/sinirla yap
Sorun kalmaz..:)

iyi calismalar
dS