[Pardus-kullanicilari] Fwd: İlt: Re: [Camia] senlikte toplaniyoruz

Husrev wapper at gmail.com
29 Mar 2011 Sal 00:54:02 EEST

2011/3/29 Serdar Dalgıç <serdar at pardus.org.tr>:
> Zeki Demir'in e-postasında "agnostik" ve "müslüman" kelimelerinin
> yerini değiştirip bir daha okuyun lütfen, fikriniz değişecek mi merak
> ediyorum.

Ne demek istiyorsunuz? Tabii ki kimsenin fikri değişmeyecek iki kelime
yer değiştirdi diye.

> Zeki Demir'in yaptığı hakaret ve aşağılamadır, T.C. kanunlarına göre
> cezai yaptırımı için dava açılabilecek bir suçtur ayrıca.

Doğrudur.

> Böyle bir saygısızlığa karşı müsamaha gösterilmesini beklemek bu hatayı
> esgeçmek, üzerini kapamaya çalışmak, olası tekrarları için cesaretlendirmek
> demektir. Kusura bakmayın, şahsen ben saygı ve hoşgörü gösterebilmek
> için sınırın aşıldığını düşünüyorum.

Burası abartı ama. Oldu olacak "siz de listeden çıkın" deyin.

Olaya ilk tepki gösterenlerden de olsam bu söylediğinize katılmam
mümkün değil. Zeki bey aşırılık yaptığı, müsamahasız olduğu için
eleştiriliyorken sizin verdiğiniz tepki de (büyüklük olarak benzer
olmasa da) eksen olarak benzer bir doğrultuda olmuyor mu?

Kendisine iyi davranana herkes iyi davranır. Bunu hayvanlar bile
yapıyor. İdeal insan kötülüğe iyilikle (veya en azından düzgün bir
üslupla) cevap vermeli diye düşünüyorum.

Kötülük yapana sakin davrananı kefeye koymak ise bence tartışılmaya
bile değer değil.

--
Hüsrev Özayman