[Pardus-kullanicilari] Fwd: İlt: Re: [Camia] senlikte toplaniyoruz

Canberk Demirdelen divemaster at istanbul.com
29 Mar 2011 Sal 01:56:28 EEST

bence seviyeyi düzenlemeye çalışanlara inat olayı büyütmek ve bundan
birşeyler çıkartmak üzere yazanların öncelikle bu üslubundan
vazgeçmeleri gerekir diye düşünüyorum.
söylemlerin bir kısmı can yakıcı, bir kısmı da niteleyici..

bir insanın fikirlerini (kişilik haklarına) dokunmadan ibraz etmesi
gerekir elbette. diğer yandan bu hakkı kullanırken isim vermeden ve ağır
söz söylemeden beyan da bulunulmasının da herhangi bir suç unsuru
taşıdığına, açıkcası inanmıyorum.

ayrıca, yeni bilişim suçları kanunu düzenlemeleri sonrasında bile,
burada bir suç unsuru olup olmadığını bilmemekle beraber, saldırı
olmaksızın söz söyleyenler inanıyorum ki idam-ı da haketmemektedir.

şunuda belirtmeliyim ki (aramızda bulunan hukukçulardan özür dileyerek),
kanunlar ülkemizde yok gibi görünürler fakat işlem başladığında nekadar
gerçekçi olduklarını bizzat gösterirler. dolayısı ile, şu anayasanın şu
maddesini ihlal etti falan derken, ardından edilen kelamların asıl suç
teşkil ettiklerini gözden kaçırmayın lütfen..

diyesim odur ki, ben gerekli şartlar oluşmaksızın guruptan bir şahsın
atılmasının karşısındayım.
diğer konularda ise bir suç unsuru olduğuna inanıyorsanız ve bu size
rahatsızlık veriyor ise, lütfen hukuksal işlem başlatın. buradaki farklı
konuya yoğunlaşmış insanları rahatsız etmeye gerek yok, öyle değilmi?

önemli not:   inançlar konusuna hiç girmiyorum. isteyen toteme, isteyen
tanrıya, isteyen Allah'a (C.C) inanır. Bir diğerini tenkit etmediği,
baskı yapmadığı, müdehale etmediği ve aşağılamadığı sürece istediğine
inanmakta serbesttir. Ayrıca, kişiler kendini Türk üm yada şuyum diye
niteleyebildiği gibi müslüman yada hıristiyanım diye de niteleye bilir.
Bu saldırı değil, ait olduğu kimliğe istinaden bir betimlemedir. Fakat
bunun eleştirilmesi, betimlenmesi yada isnat edilmesi gereken yer de
burası değildir.
Kahvehaneye gidin konuşun. Burada değil..

nacizane..

--
Canberk Demirdelen