[Pardus-kullanicilari] OSX86 - MacOsX'te Pardus CD'si

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
15 Mar 2011 Sal 00:04:23 EET

Merhaba,

14 Mart 2011 23:40 tarihinde Ilker BERKMAN <iberkman at bahcesehir.edu.tr>yazdı:

> İlk boot için iso'yu mount etmem gerekmez mi? Pardus iso'sunu mount
> edemiyorum.
>
> Zaten Ubuntu CD'sini okumasına rağmen virtualbox ile Ubuntu da
> kuramadım MacOsX üzerine. Windows üzerinde ise problemsiz sanal makine
> oluşturup Pardus kurabildim.. Sanırım MacOs'un naneliği.
> 5 GB RAM'den 2 GB ayırdım. Hata mesajı bile vermeden sanal makineyi
> durdurdu.
> Kısmet değilmiş. Biraz daha kasalım bakalım. Sonuç alabilirsem paylaşırım.

virtualbox kullanıyorsanız, mac sürümünde tam nasıldır bilmiyorum ama linux
sürümünde şu şekilde yapıyorum.
aşağı yukarı menüler değişse de yapacağınız şeyler şu çerçevede olmalı.

önce şu ekrandaki[1] gibi depolama ortamı altında iso dosyasını cd sürücü
olarak ekleyin.

ardından şu resimdeki[2] gibi boot sırasında en üste alın ve sanal makinayı
başlatın. direk olarak pardus imajından
sanal sitem başlayıp kurulum ekranına gelmeniz lazım.

[1] http://i53.tinypic.com/22b0bo.png
[2] http://i54.tinypic.com/zocpyv.jpg