[Pardus-kullanicilari] Camia dağıtımı

selim ok selimok at gmail.com
8 Mar 2011 Sal 16:47:04 EET

Ünal Bey,

ben dil bilimci degilim ama dil dejenerasyonu dediginiz sey icin size sadece
sunu söyleyebilirim. Isim geregi ve yasadigim yer dolayisi ile her gün
Ingilizce ve Almanca bir sürü metin okuyorum. Her iki dilde de kökenini bir
baska dilden almis binlerce kelime var, zaten olmamasi cok garip olurdu.
Ayrica Alman televizyon ve gazetlerini de ne zaman acsam kendi dillerine ait
olmayan kelimeleri bol bol kullandiklarini görüyorum. Bu dil jenerasyonu
dediginiz buralarda da var yani.

Ayrica sunu da söylemeliyim. Bulundugum sehirde bir cok arastirma merkezi
var. Universite ile ortaklasa gelistirilen bir sürü proje var. Ben bugüne
kadar isimlendirme konusunda en ufak bir tartismanin yasandigini ne gördüm
ne duydum. Kendi dillerinden olmayan ve hatta sacma sapan isimli bir sürü
proje yapiliyor burada, gelin görün ki aslolan elestirilecek olan sey ismi
degil icerigidir. Görebildigim kadariyla bunu herkes kabullenmis buralarda.

Hassasiyetlerinize karsi saygi duyuyorum, bu tartisilabilir bir konu. Kimin
hangi dil kökenli kelimeyi kullanacagina karisamayiz ama hangisinin daha
dogru oldugu konusunda yorumlar getirebilir, uzun uzun tartisabiliriz. Ama
konunun yeri burasi mi? Konu bambaska bir sey. Zira temelleri atilmakta olan
bir projeden bahsediyoruz. Bununla ilgisiz yorumlar yapilacak isi sekteye
ugratmaktan baska hic bir seye yaramiyor. Sonra kendi kendimize soruyoruz,
nicin bizim projeler yürümüyor,  neden bizden adam akilli isler cikmiyor
diye. Cünkü is yapmiyor bol bol konusuyoruz. Bunu bir öz elestiri olarak
sunuyorum, dileyen üzerine alinabilir.

Iyi calismalar,
Selim

--