[Pardus-kullanicilari] Erkan Tekman Bey ve Ekibine..

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
6 Mar 2011 Paz 11:23:41 EET

2011/3/6 Ismail SEZEN <sezenismail at gmail.com>

> Ben de ilk defa 2011 kurmayı denediğimde aynı acemiliği yaşamıştım. Ben
> diskimdeki verileri kaybetmek benzeri sorunlar yaşamadım lakin 2011'in
> kurulum sürecindeki yeni disk bölümlendirme seçeneklerini anlamak gerçekten
> oldukça zor. Açıkçası bununla ilgili çok açıklayıcı bir yardım metni de
> bulamadım. Yeni sürümlerde değişiklik yapılan bölümler için, geçişi
> kolaylaştırmak amacıyla yardım metinlerinin hazırlanmasına önem verilmesi
> gerekir kanımca.

Bu konuda hata raporu girilmeli bence. Yeni kurulumda RAID ve LVM gibi
gelismis secenekler kullanilabiliyor, ancak bu bir cok kullanicinin kafasini
karistiriyor gordugum kadari ile.

Yoksa yapilacak seyler ayni, bir bolum seciyorsunuz, yeniden
boyutlandiriyorsunuz (gerekiyorsa), acilan yere yeni bir bolum
yaratiyorsunuz (RAID veya LVM degil, normal bolum), onun baglanacagi yeri
secip devam ediyorsunuz. En azindan / kok sistemi belirtmeniz gerekiyor
kurulumun devam etmesi icin.

--
Emre