[Pardus-kullanicilari] yedekleme

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
29 Eyl 2010 Çar 10:32:29 EEST

29 Eylül 2010 10:08 tarihinde Serdar Özgür <vefaliserdar at gmail.com> yazdı:

> Aklıma takılan diğer bir nokta da kopyalama. Kopyalama yaparken ilgili
> dosyaya sağ tık - kopyala deyip kopyalayacağımız harici hdd yi işaret
> edeceğiz herhalde. Fakat bu durumda aklımı kurcalayan nokta flash bellek
> deneyimim. Zira daha önceki sürümlerde olduğu gibi simgesi masaüstünde
> belirmedi. Aynı şey harici hdd de olabilir mi acaba? Ve bu simgeyi
> masaüstünde görmeden nasıl bir yedekleme işlemi yapacağız? Ve nasıl güvenli
> kaldır diyeceğiz? Zira daha önceki sürümlerde simge masaüstünde göründüğü
> için işimizi bitirince sağ ya da sol tık yapıp ( şimdi tam olarak
> [...]

Merhaba,

anladığım kadarıyla siz istediğiniz verilerinizi taşınabilir disklere
kopyalayıp bunları başka sistemlerde kullanabileceğinizden emin olmak
istiyorsunuz. ama 2008 (dolayısıyla kde3) masaüstünde olduğu gibi
masaüstünde bir simge olmadığı için donanımı kaldırma işlemini
yapmakta zorlanıyorsunuz. dolayısıyla Aydın beyin belirttiği gibi sistemin
tamamını yedekleyen bir uygulama size gereksiz oluyor.

sizin yapacağınız işlemi adım adım anlatmak gerekirse;

- taşınabilir diskinizi (hdd veya flash farketmez) sisteme bağlayın. panelde
(ekranın altında veya üstünde saat, ses vs simgesinin olduğu çubuk)

"aygıt bildirici" simgesinde ortamınız görülecektir. buradan istediğiniz her
işlemi yapabilirsiniz. şu resimdeki [1]
gibi...<http://picpaste.com/pics/ayg_t-bildirici-kYVQsMPY.1285745071.png>

- bu kısımda görünen disk bölümlerini tıkladığınızda size seçenekler
sunacaktır. en sağdaki simge ise size güvenli kaldırmanız için
gereken yerdir.

- ayrıca ev dizininizi açtığınızda en solda takılan aygıtınızı
görebilirsiniz. oradan da ilgili disk bölümüne sağ tıklayıp güvenli
kaldırabilirsiniz...
şu resimdeki [2]
gibi...<http://picpaste.com/pics/ayg_t-bildirici1-QruTWUAj.1285745399.png>

kolay gelsin...