[Pardus-kullanicilari] Adobe flash player

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
29 Kas 2010 Pzt 23:50:44 EET

İki üç ay önce bir arkadaşım bize gelmişti, kendisinin bir Windows
kullanıcısı olduğu sonraki cümlelerim için anlamlı olacağından belirteyim.

Evde ne yapalım ne yapalım derken mavi ekran (chrome key) yapmaya karar
verdik.

Benim Süpermen taklidi yaptığım ve yerdeki kötü adamlara laf attığım aptalca
bir video çektik (saç kurutma makinesini yastıklarla kırk beş derecelik
açıda durdurmak ne kadar zor anlatamam) ve bilgisayara attık.

O sırada ben arkadaşa çay ve çayın arkadaşlarını getirdiğim için Pardus'un
başına arkadaşım oturdu. Kendisine sadece menüde Cinelerra diye bir program
var onunla yapabiliriz dedim.

Sonra ben çayları getirdiğimde arkadaşımın ilk kez kullandığı bir programla
daha önce yapmamış olduğu bir efekti kullanarak hazırladığı videoyu izledik.
Arkadaşım normal bir arkadaş, video düzenleme programlarına normal bir
Windows kullanıcısı kadar aşina, belki çok az daha fazla (evde belki gizli
gizli kısa film yapıyordur, bilmiyorum).

Evet Cinelerra, Movie Maker'ın karşılığı değil, çok daha gelişmiş bir
uygulama ve kullanımı da Movie Maker'ınki kadar kolay değil ama kendisiyle
yapılabilecekleri denemek için sabırsızlanıyorum (zaman ve kameraya bakıyor,
ondan). Bununla birlikte Movie Maker'ın basitliğine sahip uygulamalar da
depoda var diye düşünüyorum.

(bkz: kdenlive)
(bkz: openshot)