[Pardus-kullanicilari] Yeni HDD bilgisayara nasıl tanıtılır?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
27 Kas 2010 Cmt 15:16:41 EET

2010/11/27 H.Adil Dönmez <adildonmez at gmail.com>

> Merhaba.
>
> Dün 2 tb.büyüklüğünde yeni bir HDD aldım: Western Digital, 7200 rpm., 64
> mb.cache bellek. Bağlantısını dikkatle yaptıktan sonra heyecanla bilgisayarı
> açıp baktım ki, hiçbir yerde görünmüyor. Windows 7 tarafında ise, diğer
> sürücülerin arasında listelemese bile aygıt yöneticisinde görünüyor.
>
> Bir arkadaşım sorunun, yeni HDD'in 64 bit olmasından kaynaklanabileceğini
> söyledi ama bu doğruluğunu onaylatabileceğim bir bilgi değil. Kaldı ki 64
> bit Win7 tarafında da kullanılabilir şekilde, sürücülerin arasında
> [...]

dmesg komutunun ciktisini inceleyin bakalim bu diskle ilgili bir satir var
mi sata log'lari icinde. Ya da /var/log/syslog dosyasina da bakabilirsiniz.

Windows 7'de gozukmemesi henuz partition ve formatlama yapilmamis olmasindan
kaynaklanabilir. Isterseniz windows'da disk yoneticisi ile bakin, disk orda
gorunuyorsa partition yaratin ve formatlayin. Belki sonra Pardus da otomatik
olarak gorur.

Bunlar pek tabii ki Pardus'ta da yapilabilir, isterseniz gparted programini
kurup bir bakin.

--
Emre