[Pardus-kullanicilari] Samsung Story problemi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
5 Mayıs 2010 Çar 18:05:05 EEST

Merhaba,

Wed, 5 May 2010 17:00:36 +0300, Server Acim <serveracim at gmail.com> :

> Bugün, masaüstü bilgisayarımın hard disk kapasitesine takviye amacıyla
> "Samsung Story 1 TB" harici disk aldım.
> Bağlantıları hazırladım, Pardus'u açtım. Ve cihazı açtım. Tamam
> açıldı. Hard disk formatının "vfat" olduğunu gördüm. Ardından
> cihazdaki hazır gelen yazılımları ve dosyaları Pardus'un /home
> dizinine kopyaladım. Bu .exe dosyalarını ve PDf dosyalarını
> Samsung'dan sildim.
> Fakat, aygıt Pardus'da "mount" edilmiyor.
VFAT olduğuna emin misiniz, NTFS olmasın?

Ben dün bir Western Digital 1 TB ile uğraştım. Kutusunda NTFS formatlı
geldi. Windows okuyabiliyor, Linux okuyamıyordu. Kutusunda Mac'de
kullanmak için tekrar formatlanması gerekir diyordu. Windows'ta tekrar
NTFS formatlamaya çalıştım, "formatlanamıyor" dedi. Linux'da NTFS
formatlayınca artık her iki tarafta da okunabilir hale geldi.

Eğer içinde bir veriniz yoksa (anlatımınızdan içi henüz boş gibi
geldi), formatlamayı deneyebilirsiniz.

                   Doruk