[Pardus-kullanicilari] Ati

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
16 Haz 2010 Çar 22:56:01 EEST

2010/6/16 Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>:
>  Bu isin felsefesi onemli diyorsaniz AMD/ATI
> dostunuz, yok ben donanimim calisiyor mu ona bakarim, acik kaynak surucu
> olmus olmamis, cihazlarla ilgili gelistiricilere bilgi vermis vermemis
> umrumda degil diyorsaniz, Nvidia  dostunuz.

Ben pragmatist bir açıdan bakarak Nvidia kullanıyorum : )

Yazdıkları iletilerle bu konularda bizleri bildilendiren Fatih bey ve
Emre beye çok teşekkür ediyorum. Bir Nvidia kullanıcısı olarak
olaylardan pek haberdar değildim. İndirip kuruyoruz biz tabii driver'i
hiç kaynak kod olayı aklıma gelmemişti.

Hüseyin bilen bey de konunun hukuki yanına ışık tutması güzel birşey.
Linux da kurarım MacOSX de kurarım hepsi için sürücü temin etmek
zorundalar demiş. Bugün piyasadaki laptopların yüzde 2-3ü heralde
macosx'lerle tamamen sorunsuz çalışıyor, belki o kadarı da yoktur.
MacOSX de bildiğim kadarıyla windows gibi kapalı bir sistem. Hadi
Linux açık kaynaklı ve belli standartları olan bir işletim sistemi
onun için bir şekilde driver yazabilirler, ancak macosx için o
sürücüleri yazmak aynı kolaylıkta olmayabilir. Onun için linux ve
macosx yerine linux dense daha iyi olur gibime geliyor. hem bir pc'ye
macosx kurmanın benim bildiğim birr yasal yolu yok.

İyi çalışmalar.

--
Husrev
husrev at ozayman.com