[Pardus-kullanicilari] Ati

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Haz 2010 Çar 23:15:15 EEST

2010/6/16 Husrev Ozayman <husrev at ozayman.com>

> Ben pragmatist bir açıdan bakarak Nvidia kullanıyorum : )
>
> Yazdıkları iletilerle bu konularda bizleri bildilendiren Fatih bey ve
> Emre beye çok teşekkür ediyorum. Bir Nvidia kullanıcısı olarak
> olaylardan pek haberdar değildim. İndirip kuruyoruz biz tabii driver'i
> hiç kaynak kod olayı aklıma gelmemişti.
>
> Hüseyin bilen bey de konunun hukuki yanına ışık tutması güzel birşey.
> Linux da kurarım MacOSX de kurarım hepsi için sürücü temin etmek
> zorundalar demiş. Bugün piyasadaki laptopların yüzde 2-3ü heralde
> macosx'lerle tamamen sorunsuz çalışıyor, belki o kadarı da yoktur.
> [...]
Nvidia'da surucu var ama kapali kodlu. Kodunu acarsam, lisansini kullandigim
diger cip ureticilerinin vs. anlasmalarina aykiri davranmis olurum diyor
ve/veya grafik ciplerimin dizayn detaylari ortaya cikar, ATI bunlara bakip
daha rekabetci urunler cikartir diye korkuyor.

MacOS'un sahibi Apple, AMD'ye parayi basip surucusunu yazdirabiliyor, zaten
belli tipte grafik cipi kullandiklarindan, hepsie destek vermesi de
gerekmiyor o suruculerin.

Linux'ta durum farkli, malum, parayi basip yaz bakiyim su surucuyu demiyoruz
veya diyemiyoruz :)  Linux kullananlarin sayisi da Windows ve MAC'a gore az
oldugundan, sirketler bu destek icin gerekli butceyi az ayiriyorlar, haliyle
isler yavas yuruyor.

Simdi AMD cip

--
Emre