[Pardus-kullanicilari] Ati

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Haz 2010 Çar 21:42:28 EEST

Arkadaslar,

AMD/ATI acik kaynak surucu konusunda destek vermektedir, tum donanim
bilgilerini acmistir, surucu gelistirilmesi icin gerekli destegi de
vermektedir. Ancak ne yazik ki gelistirme sureci uzun solukludur ve hemen
pat diye yapilamayan bir seydir.

Bunun alternatifi Intel ekran karti olabilir, onlarin acik kaynak kodlu
suruculeri var ama performanslari cok iyi olmayabiliyor.

Diger alternatif NVIDIA ise, kapali kodlu suruculer cikartiyor sadece. Yani
cihazi kullanabiliyorsunuz, ama acik kaynak kodun felsefesine ters bir
sekilde.

Secim yapmak karisik tabii ki. Bu isin felsefesi onemli diyorsaniz AMD/ATI
dostunuz, yok ben donanimim calisiyor mu ona bakarim, acik kaynak surucu
olmus olmamis, cihazlarla ilgili gelistiricilere bilgi vermis vermemis
umrumda degil diyorsaniz, Nvidia  dostunuz.

Emre