[Pardus-kullanicilari] pardus altında mevcut oyunlar.

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
15 Haz 2010 Sal 00:42:02 EEST

15 Haziran 2010 00:01 tarihinde Hasan Bektaş <hasbektas at hotmail.com> yazdı:

>  Merhabalar,

Merhaba,

> Yıllardır özlemle beklediğim pardusumu yardımlarınızla nihayet kurdum ve
> eksik  meksik olsa da kullanmaya başladım. Ancak gene ihtiyacım var
> yardımlarınıza...
> 1-Pardusa iyice vakıf olabileceğim kullanma kılavuzu var mıdır?

Eğer internet üzerinden okumak isterseniz,

http://tr.pardus-wiki.org
http://www.ozgurlukicin.com/ia/
http://www.ozgurlukicin.com/nasil/

adreslerinden yararlanabilirsiniz. Bunların dışında basılı olarak sunulan
kitaplar da var Pardus hakkında, bunları da edinebilirsiniz. Örneğin Pardus
için çıkan yeni kaynaklardan biri Adım Adım Pardus 2009:

http://e-satis.kapadokyayazilim.com/Adim-Adim-Pardus-2009-Pardus-20091-CDsi-Hediyeli,PR-13.html

> 2-Çocukları (11-12 yaşlarında) windowsdan kurtarabileceğim  pardus altına
> yüklü oyunlar var mıdır?

Pardus depolarında yüzlerce oyun var. Paket Yöneticisi'ni açarak ve
Kurulabilir Paketleri Göster bölümündeki Oyunlar kısmına göz atarak
bunlardan beğendiklerinizi sisteminize kurabilirsiniz. Tam olarak o yaş
aralığı için tavsiye yapmam zor ama şu iki adres yardımcı olabilir belki:

http://tr.pardus-wiki.org/PO:İçindekiler
http://www.ozgurlukicin.com/oyun/

>  Varsa nasıl ulaşabilir, nasıl çalıştırabilirim?

Depoda olan oyunlar için Paket Yöneticisi'ni [1] kullanmanız yeterli, oyun
paketlerinin önündeki kutucukları işaretleyip Paketleri Kur düğmesine
basmanız yeterli. Oyunları yükledikten sonra çalıştırmak içinse KDE Menüsü
içindeki Uygulamalar > Oyunlar yolunu takip etmeniz yeterli

> 3-Avatar filminin oyunu var bende(bilgisayarda briç-satranç dışında oyun
> oynamam ama bu müthiş bir şey; bilgisayarla birlikte verdiler) bu oyun
> pardusda çalışır mı? çalışırsa nasıl yükleyebilirim?

Büyük ihtimalle bahsettiğiniz oyunun sadece (ve ne yazık ki) Windows sürümü
olduğu için Pardus üzerinde çalıştırmak için zorlanabilirsiniz veya hiç
çalıştıramayabilirsiniz. Ama Wine oldukça başarılı bir iş çıkarmaktadır ve
çoğu uygulamayı sorunsuzca çalıştırabilmektedir. Konu ilgili net (ve en
doğruya en yakın) bilgiyi Wine'nin uyumluluk sitesinden öğrenebilirsiniz:

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=18929
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=18746

Wine'nin kullanımıyla ilgili çeşitli nasıl belgeleri var, paket
yöneticisinden Wine'yi yükledikten sonra bunlara da göz atmak
isteyebilirsiniz:

http://www.ozgurlukicin.com/paket/wine/
http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Adobe_Photoshop_kurulumu

4-2009.2'ye yükseltmek için ne yapmalıyım?

http://www.ozgurlukicin.com/forum/diger/16255/?page=1

> 5-Elmeğimi okuyan okumayan tüm pardus gönüllülerine sağlıklı uzun ömür
> dileklerimle...
> 6-Hoşça kalınız.

İyi günler.

[1] http://tr.pardus-wiki.org/Paket_Yöneticisi<http://tr.pardus-wiki.org/Paket_Y%C3%B6neticisi>