[Pardus-kullanicilari] Jira tartışmasına katılan bir maydanoz...

Ozgur GOKALP ozgurgokalp at gmail.com
14 Tem 2010 Çar 16:33:24 EEST

Geliştirici listesinde tartışılan Jira konusunda Ozan Bey'in e- postasına
dışarıdan biri olarak düşüncemi yazmak istedim. Geliştirici listesine
gönderdiğim mesajın aynısını burada da paylaşmak istedim. Bilginize...

10 Temmuz 2010 12:13 tarihinde Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> yazdı:

> Var mı başka cevaplamamı istediğin tekelleşme, kapalılaşma, bir işi
> becerememe iddiası?

Ben biraz maydanoz olayım müsaadenizle.

Yıllar önce konuşulan ve karara bağlanan, gönüllü geliştiricilere verilecek
Ftp alanı ve e-posta hesapları meselesi beni dışarıdan biri olarak bile
rahatsız ediyor. Bir projede gönüllülerin bu kadar önemsizleştirilmesi çok
ironik.

Bununla beraber Pardus projesinin önünün açılabilmesi için Milli Eğitim
Bakanlığı'ndaki projelerin Microsoft bağımlılığından kurtulması
zorunluluğunu yıllar önce dile getirmiş, konuyu proje yöneticisiyle de
tartışmıştım. Ama yıllar sonra bile görüyorum ki bu konuda karınca boyu bir
yol dahi alınmadı. Hala okullarımızda Microsoft'a bağımlıyız. Okullarda
Microsoft öğretirsek Pardus nasıl yaygınlaşacak?

Bu sorunu dahi aşmakta aciz kalan bir yönetim sizce başarılı mıdır?