[Pardus-kullanicilari] lost+found Hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Tem 2010 Sal 19:27:51 EEST

On Tue, 13 Jul 2010 19:08:57 +0300
Ahmet AKMAZ <ahmetakmaz at gmail.com> wrote:

> Arkadaşlar, harddiskin bir bölümü ARCHIVE1 olarak ayrılmış ve burada
> lost+found adında bir klasör bulunuyor. Bu bölüm ve klasörün ne işe
> yaradığı ile ilgili vaktinizi almazsa bilgi verebilir misiniz?
> Google'da arattım ancak bilgiler İngilizce idi ve ben tam anlayamadım.

 Dosya sistemlerinde arıza oluşursa bazı dosyaların yeri
unutulabiliyor, ancak dosyanın verisi, başlangıç / bitiş noktaları vs.
bilgiler kurtarılabilir olabiliyor. Linux / UNIX sistemlerde bu tarz
"adını ve dizinini bilmiyorum ama büyük ihtimalle dosyanın kendisini
kurtarabilirim" durumunda olan dosyalar kurtarıldığında lost+found
dizinine konuyor. Bu yöntemle bulunan dosyaların bir arada olması,
daha önceden bulunduğu dizin silindiyse / kaybolduysa bu dizini tekrar
oluşturarak belki önemli bir verinin üzerine yazılması gibi durumların
önüne geçiliyor.