[Pardus-kullanicilari] lvm raid

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Ara 2010 Cum 15:12:19 EET

2010/12/17 Coskun AKTAS <CAKTAS at iaosb.org.tr>

>  Yanlış bilmiyorsam harddiski en fazla 4’e bölüyoruz. Özel bölümleme kısmı
> biraz karışık geldi. Ben genellikle kurulacak bölümü seçip kur diyorum. 500
> MB yer ayrılınca ¼ harddisk alanı yok olmuş oluyor. Geriye de sadece üç
> işletim sistemi kurulabilir değil mi?

Normal bir diskte dediginiz dogru, 4 tane ana (primary, boot edilebilir)
bolum veya uzatilmis (extended)  bolum yaratilabiliyor. Ancak bir bolumleme
tablosunda sadece 1 uzatilmis bolum yaratabilirsiniz. (yani 3 ana + 1
uzatlimis ya da 4 ana bolum)

Daha sonra bu uzatilmis bolumun icine cok sayida (sanirim en fazla 24 tane
ama emin degilim) mantiksal bolum yaratabilirsiniz.

Ancak LVM ayri bir kategori. 4 bolum gibi bir sinirlamamiz yok, diskte bir
boot bolumu ve bir LVM bolumu olduktan sonra,artik bu LVM bolumun icinde LVM
Volume gruplari ve volume'ler yaratabilirsiniz. Her bir volume'u ayri bir
bolum gibi dusunun.

Ozellikle sunucu sistemlerde yeni diskler eklendikce bu diskleri eski
volum'lere eklemek vs. kolaylasiyor.

http://www.cozumpark.com/blogs/linux_unix/archive/2010/03/07/lvm-logical-volume-manager.aspx

--
Emre